Ryggfinne på ancistrus ødelagt... hjelp

Jeg ser at ryggfinnen på den store ancistrushannen min har blitt helt ødelagt...
Jeg aner ikke hvorfor, men jeg tror kanskje det var mine to Nanochromis transvestitus, som jeg nylig har kjøpt.

I karret har jeg corydoras, neontetra, små SAE, scalarer, (men jeg tviler på at det var dem som har gjordt det, ettersom de aldri har rørt noen av fiskene, ikke neontetraene engang)
Og til slutt to stk Nanochromis transvestitus. Disse ble kjøpt mandag for tre uker siden, og jeg tror egentlig det er de som har vært litt slemme nå altså.

Men uansett, det ser jo skrekkelig vondt ut!
Det ser jo ut som at alt skinn er ribbet av, og bare beinet sitter igjen...
Hva i allverden skal jeg gjøre? Kan jeg i det hele tatt gjøre noe?

Marius
Det du kan gjøre er å sørge for hyppigere vannbytter.
Vannbytter hjelper ofte når fisker skader seg og får sår. Sårene gror gjerne raskere og man unngår soppangrep.
Loomis
Det du [I]kan[/I] gjøre er å sørge for hyppigere vannbytter. Vannbytter hjelper ofte når fisker skader seg og får sår. Sårene gror gjerne raskere og man unngår soppangrep.

Tusen takk for svar. Jeg begynner med det samme.
Skal jeg bytte vann én eller flere ganger om dagen?

Marius
Hvis jeg har hatt fisk med sår så har jeg skiftet hver eller annenhver dag (30 %).
Forrige gang var det to maller som hadde sloss litt. Gnagesårene på halen var borte innen en uke.
Hjelp! Jeg har nå byttet litt over 30% vann i 5 dager, men det ser ut som det bare blir verre. Nå har skinnet nesten forsvunnet helt fra beinet, og det ser ut som det har begynt å vokse litt sopp på det også... Litt sånn grå bomull, greier ser det nesten ut som.

Skal jeg bare fortsette å bytte 30% vann hver dag til det forhåpentligvis blir bra, eller skal jeg ha i noe type medisin? Jeg har esha 2000, kan jeg bruke denne?

Hilsen Marius
Her er et par bilder - 15.11.2010
[External Image]

[External Image]
BIGBrother
Jeg har esha 2000, kan jeg bruke denne? Hilsen Marius

Ja det kan du
Jeg har gjort alt jeg kan, men i dag fant jeg den død.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap