Både ancistrus og L-144 er veldig sjarmerende fisker. Jeg har begge to i huset, og elsker dem like mye. Personlig synes jeg 60 liter er for lite for en ancistrus (de blir tross alt ganske store), så jeg tror nok at akvariestørrelsen som er oppgitt for L-144 stemmer for begge artene.
L-144 har en nydelig gulfarge, så de er vakre å se på, og lette å få øye på.
Ancistrus er nok ikke så vakker fargemessig, med mindre man anskaffer en albino ancistrus. Jeg synes faktisk at gulfargen på en albino ancistrus er enda finere enn den L-144 har. De albino ancistrusene er litt mer orange, men ikke alle liker de røde øynene. Men hva man vil trives best med av ancistruser (vanlige og albino) og L-144 er nok en smakssak.
L-144 trenger ikke å være så mye dyrere enn en vanlig ancistrus. De selges privat for en ganske lav pris nå (følg med på rubrikk her på AF). Men, de fleste selger dem som ganske små, og da er de mer sårbare. Det gjelder forøvrig også for den vanlige ancistrusen, og de fleste andre sugemallebarn også. De tåler mindre når de er små. Men når de har fått vokst litt, er de hardføre, både ancistrusen og L-144.