Leopardfroskpleco l134. død

Kjøpte for tre-fire uker siden 4 leopardsfroskpleca. Alle har sett ut til å ha hatt det bra, men idag fant jeg den ene død. Det var den som var størst og flottest av dem. Kan ikke se at det er noe ytre påvirkning.

ph 6,8, nitritt 0 og nitrat 0.

noen som har noe tips om hva jeg skal lete etter. De var ikke så billige å få i hus og har nødig lyst å miste de tre siste
Hei, Larsdog.

Hvor lenge har akvariet vært i drift? Og har du testet for ammoniakk?

Siden du har 0 utslag på nitritt og nitrat kan det kanskje være at nitrogensyklusen ikke har kommet i gang, og at det er ammoniakk som har tatt livet av fisken din.
akvariet har vært oppe å gått i snart 2 mnd.

Har gjort mine nybegynnerfeil, men alt skal værei orden der. Finner ingen årsaker i vannkvalitet.
Nitrat på 0 stemmer ikke med mindre du bytter 100% vann hele tiden eller ikke har filterbakterier... Tester du med dråper eller strips?
strips

men testet med dråper nå og gir minimalt utslag
Ka er størrelsen og kor gamle er de? Hva forer du de med??
størrelsen er 5 cm og de får fri tilgang til agurk, samt tetra tabimin og tetra wafimox.
Idag så jeg at en annen var ganske pjuskete. Hun har mistet endel av fargen sin. Dvs at hun er mer uklar i fargen. De to siste er veldig klare i både gul og brunfargen. Lurer sterkt på hva dette er for noe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap