Hvilken algespiser er best?

noen her som har meninger om hvilken algespiser som gjør best jobb? jeg trenger absolutt en god i akvariet mitt! og helst en som ikke blir gigantisk! hva med otto-er...har 4 stk i 130 liters karet mitt, men der er glasset helt forferdelig! det er på glasset det samler seg alger...ingen problemer med plantene
har ett kar på 112 liter og ett på 130 liter!
svar mottaes med stor takk!
Ancistrus oppdretsvarianten er en kjempe god algespiser i mine øyne og når dem først har fått yngel en gang stopper det ikke.
B. Andresen
Ancistrus oppdretsvarianten er en kjempe god algespiser i mine øyne og når dem først har fått yngel en gang stopper det ikke.

Har og de.... syntes de er utrolig fasinerende, har aldri sett på maken for noen skikkelig hardt-arbeidende individer..... de suger og jobber med å holde karet reint, helt ustanselig...
takker masse for svar!
har hatt ancistrus før og har også hatt det problemet at de har dødd. vannverdier og alt var tipp topp og dette var ett kar som hadde vært i gang i ca ni mnd så det var stabilt! men kan være jeg har hatt uflaks med at de var svekket fra før.
men vil de nå maks størrelse i f.eks 112 liters kar?
syns de er fine når de er små, men når de blir større så kommer jeg ikke helt overens med de...uansett hvor flinke de er til å holde reint...
har også hørt at de fungerer best når de er flere?
om det er trivsel eller hva vet jeg ikke...
Ottoer, Amano reker er best.

Ancistrus er flinke når de er yngel men blir late som voksne.
kan jeg ha reker sammen med levedefødere og tetra??
Lene Byholt
kan jeg ha reker sammen med levedefødere og tetra?? :)

jeg har amanoreker med platyer, når det gjelder algespiser så synes jeg siamesisk algespiser er den desidert beste algespiseren jeg har vært borti.
Reker kan gå med små levendefødere pluss tetra sorter. Amano reken blir svær så den er utenfor fare.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap