Vil platy, små palettciklider(5-6cm) og kampfisk spise ancistrus yngel på ca. 2 cm

Noen som vet noe om det?
Hadde platy sammen med mine ancistrus yngel og de forsvant etterhvert. Så jeg vil si at de ikke passer sammen.
Okei, men de er jo 2 cm da.
Jeg kan prøve med et par stk. Har veldig mye planter, mallehuler og røtter.
Har en god blanding i mitt karet. Det lever en del Guppy, kampfisk hann og hunn, 6 stk palett ciklide, 4 stk ancistrus og 1 Gibbiceps på rundt 20 cm. Lar dette karet gå naturens gang. Den ene guppy fikk yngler, og de andre fiskene var raske til å spise opp alle sammen. Jaja.. Så nå ligger hannen ancistrus i hulen sin og passer på rundt 30-50 stk ancistrus yngler. Lar dette blir sånt som det er og se hvordan det går. Hvis dette går bare til H***** så får jeg flytte neste kull i det andre karet i huset
Hvor stort er karet ditt da?
Jeg har 240 l kar med ancistrus yngel og med molly, paletter, hunnkampfisk. Palettene sluker ancistrusyngel. Har flyttet de jeg fant over i ett 200 l kar. Har sett at palettene spiste a.yngel opp til 3 cm
I tillegg til infoen du har fått allerede kan jeg fortelle deg at kampfisk sluker Ancistrusyngel hel. Hunnene er større enn hanner, og er i tillegg mye raskere (gjelder ikke plakat hanner).

Det som er med Ancistrus er at den ikke har noe forsvar i så ung alder. Yngelen er faktisk 'gele-aktig' den første tiden, noe som gjør den enda lettere å spise, selv for mindre fisk som man i utgangspunktet ikke skulle tro hadde stor nok munn til å spise de.
Palettene var jo ikke så store og yngelen har jo fått litt størrelse. Det burde gå greit om yngelen har godt med plasser å stikke seg vekk og fiskene ikke er altfor utsultet... men du må nok regne med at noen blir tatt uansett. Litt vanskelig å si, min erfaring er at noen ganger får relativt små fisk være i fred, andre ganger har temmelig stor yngel blitt spist... Tror nok det har sammenheng med hvor godt jeg har foret..
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Martinussen
Reklame for plussmedlemskap