- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Vil platy, små palettciklider(5-6cm) og kampfisk spise ancistrus yngel på ca. 2 cm
Vil platy, små palettciklider(5-6cm) og kampfisk spise ancistrus yngel på ca. 2 cm
Postet 08.12.10 kl 20:18
Postet 08.12.10 kl 20:32
Postet 08.12.10 kl 20:36
Har en god blanding i mitt karet. Det lever en del Guppy, kampfisk hann og hunn, 6 stk palett ciklide, 4 stk ancistrus og 1 Gibbiceps på rundt 20 cm. Lar dette karet gå naturens gang. Den ene guppy fikk yngler, og de andre fiskene var raske til å spise opp alle sammen. Jaja.. Så nå ligger hannen ancistrus i hulen sin og passer på rundt 30-50 stk ancistrus yngler. Lar dette blir sånt som det er og se hvordan det går. Hvis dette går bare til H***** så får jeg flytte neste kull i det andre karet i huset
Postet 09.12.10 kl 06:25
Endret: 09.12.10 kl 06:28
Postet 09.12.10 kl 07:28
Postet 09.12.10 kl 07:40
Postet 09.12.10 kl 08:55
I tillegg til infoen du har fått allerede kan jeg fortelle deg at kampfisk sluker Ancistrusyngel hel. Hunnene er større enn hanner, og er i tillegg mye raskere (gjelder ikke plakat hanner).
Det som er med Ancistrus er at den ikke har noe forsvar i så ung alder. Yngelen er faktisk 'gele-aktig' den første tiden, noe som gjør den enda lettere å spise, selv for mindre fisk som man i utgangspunktet ikke skulle tro hadde stor nok munn til å spise de.
Det som er med Ancistrus er at den ikke har noe forsvar i så ung alder. Yngelen er faktisk 'gele-aktig' den første tiden, noe som gjør den enda lettere å spise, selv for mindre fisk som man i utgangspunktet ikke skulle tro hadde stor nok munn til å spise de.
Postet 09.12.10 kl 09:32
Palettene var jo ikke så store og yngelen har jo fått litt størrelse. Det burde gå greit om yngelen har godt med plasser å stikke seg vekk og fiskene ikke er altfor utsultet... men du må nok regne med at noen blir tatt uansett. Litt vanskelig å si, min erfaring er at noen ganger får relativt små fisk være i fred, andre ganger har temmelig stor yngel blitt spist... Tror nok det har sammenheng med hvor godt jeg har foret..
Postet 09.12.10 kl 09:37