Hvor mange maller kan man ha?

hvor mange bunnfisk kan man egentlig ha?? Jeg har hatt malle dilla en stund. Så blitt endel av di. Å nå har jeg også blitt bitt av cory basillen. Så forsøker å finne ut av i hvilket kar jeg har plass til en gruppe cory. I 325 literen er bunnen full pga ancistrus som yngla for en tid tilbake. Mange ancistruser der. Hvor mange l maller er max i f.eksempel en 180, 250 og en 450 liter?
Jeg og har masse yngel av ancistrus.

Men når dem blit store så må jeg vel kvitte meg med en del.

Jeg vil si at når dem blir voksne så er det ikke plass til mer enm:

180l= 3-4(max 2 hanner)
250= 5-6 (max 3 hanner)
450=8-10 (50/50 eller 4 hanner)

Vil og si at en hann trenger sånn ca 70l til 100l territorium.
ja må vel kvitte meg med noen når di våkser til. Er vel 4 våksne i 325 literen. En han og 3 huer pluss en haug med yngel. I 180 literen har jeg 5 super rot og 4 L144. Men di er små enda. Derfor håper jeg di kan gå sammen der en stund til. I 450 literen har jeg to våksne 144, en sommerfuglpleco og en jeg ikke husker hva er. I 250 literen har jeg to grenmaller. Så lurer på hvor jeg har plass til en gruppe cory. Eller om det er fullt overalt. Har lite fisk i midt og topp sjikte.
Det finnes ikke noen fasitsvar på det du spør om. Jeg vil anbefale deg å observere både fisk og filter. Filterkapasitet er også viktig, ikke bare hvilken størrelse karet har.
mhm. Da tror jeg kanskje 250 literen er best egna. Der er det bare 2 bunnfisk. Har sååå lyst på cory. Og flere sommerfuglpleco også:p og zebrapleco også...også... Æææ. Må ha flere karr. Ønskelisten er for lang finnes det L maller man kan ha i en 60 liter? Eller evt i en 100 liter, dersom di går med 6 khulii og noen reker da.
i min 270l har jeg for øyeblikket
4 ancistruser sp oppdrettsvariandten ungdommer.
8-9 panda cory og en klovnepleco.
vurdere og sett oppi
2-3 ancistruser til siden dem ikker fult utvokste.

Og det er sant at det egentig ikke rnoe fasit på dette siden det er forskjellig gemytt på hver enkelt fisk.
Jeg har 5 voksne ancistrus (3 hanner og 2 hunner) i en 110-liter med masse røtter som danner gjemmesteder, i tillegg til skiferhuler. Har ikke observert noen problemer med dette, bortsett fra at de kan bli litt vel kranglete om squashen. Det løses enkelt ved å fore med to squash-skiver i hver sin ende av karet.

Yngler som kaniner gjør de og.
du må bare teste deg fram hvor tollerante mallene er ovenfor hverandre. er det mye knuffing ol. da er det en selvfølge at det ikke går. har no 3 fullvoksne hanner (ca 14-15cm) og 4 litt mindre hunner (ca11-14cm) der er det minimalt med knuffing. i en 60l går det ann og ha div. hypancistrus
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap