2 stk l144

Inaktiv bruker
Hei. Etter innkjøring av akvarie mitt kjøpte jeg en L144 hann. Etter en stund fikk jeg tak i en hunn også.
Nå begynner jeg å bli litt usikker. Så fort de nærmer seg hverandre jager hannen hua. Slik var det fra første stund dekom sammen. De kommer fra samme kar fra dyrebutikken. Nå er det snart en hel uke siden jeg har sett noe til hannen. Han sitter et eller annet sted på roten. Hua er ca 4-5 cm lang, uten børster. Har sett antydninger til noe som kan minne om vorter rundt ved munnen på hua. Jeg har lurt litt på om det kansje kan være en sent utviklet hanne...? Ikke le, jeg er nybegynner^^, Hannen er litt mindre, men har tydelige børster. De begynner å bli ganske lange.
Kan det være at begge er hanner? Går to hanner sammen i et 120 liters kar?

La de sortere tingene ut en stund. Jeg har aldri opplevd at L-maller skader hverandre så hardt at dette har blitt et problem. Hvis du ikke klarer å skille kjønn om en måned så ta noen bilder og post så skal vi se om ikke de kan kjønnsbestemmes.
Hvis de er 4-5 cm er de ikke store nok til at du kan være sikker på kjønn enda. Uansett er det null problem med to hanner i en 120-liter, men det kan hjelpe veldig å skaffe flere skjulesteder for dem. Skiferhuler er maller glade i.
Og er det en av hver,så blir det egg i hula
Inaktiv bruker
Tenkte jeg skulle legge til noen bilder av mallene. De to første er av den jeg mener er dame, men har blitt litt usikker. Det er såvidt disse ''vortene'' syns.
Bildet av mannen er gammelt, siden jeg ikke har sett han på en stund. De fikk squash i kveld, men hannen har jeg ikke sett. Hua har sittet på den i siden den kom oppi.
Hva tror dere?
Hannen er også mye gulere enn hua. Hua er på en måte litt blek i forhold da. Han har også tydligere ''V'' pånakken elle hodet, den som er rød.
Fargen på L-144 varierer en del uavhengig av kjønn,fra lysegul til mørkegul.Felles er fargen på øynene.
Hannen får denne røde flekken i nakken når han er leksklar.