- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- 2 stk l144
2 stk l144
Inaktiv bruker

Hei. Etter innkjøring av akvarie mitt kjøpte jeg en L144 hann. Etter en stund fikk jeg tak i en hunn også.
Nå begynner jeg å bli litt usikker. Så fort de nærmer seg hverandre jager hannen hua. Slik var det fra første stund dekom sammen. De kommer fra samme kar fra dyrebutikken. Nå er det snart en hel uke siden jeg har sett noe til hannen. Han sitter et eller annet sted på roten. Hua er ca 4-5 cm lang, uten børster. Har sett antydninger til noe som kan minne om vorter rundt ved munnen på hua. Jeg har lurt litt på om det kansje kan være en sent utviklet hanne...? Ikke le, jeg er nybegynner^^, Hannen er litt mindre, men har tydelige børster. De begynner å bli ganske lange.
Kan det være at begge er hanner? Går to hanner sammen i et 120 liters kar?
Nå begynner jeg å bli litt usikker. Så fort de nærmer seg hverandre jager hannen hua. Slik var det fra første stund dekom sammen. De kommer fra samme kar fra dyrebutikken. Nå er det snart en hel uke siden jeg har sett noe til hannen. Han sitter et eller annet sted på roten. Hua er ca 4-5 cm lang, uten børster. Har sett antydninger til noe som kan minne om vorter rundt ved munnen på hua. Jeg har lurt litt på om det kansje kan være en sent utviklet hanne...? Ikke le, jeg er nybegynner^^, Hannen er litt mindre, men har tydelige børster. De begynner å bli ganske lange.
Kan det være at begge er hanner? Går to hanner sammen i et 120 liters kar?
Postet 18.01.11 kl 23:54
Postet 19.01.11 kl 00:15
Postet 19.01.11 kl 00:24
Postet 19.01.11 kl 00:40
Inaktiv bruker

Tenkte jeg skulle legge til noen bilder av mallene. De to første er av den jeg mener er dame, men har blitt litt usikker. Det er såvidt disse ''vortene'' syns.
Bildet av mannen er gammelt, siden jeg ikke har sett han på en stund. De fikk squash i kveld, men hannen har jeg ikke sett. Hua har sittet på den i siden den kom oppi.
Hva tror dere?
Hannen er også mye gulere enn hua. Hua er på en måte litt blek i forhold da. Han har også tydligere ''V'' pånakken elle hodet, den som er rød.
Bildet av mannen er gammelt, siden jeg ikke har sett han på en stund. De fikk squash i kveld, men hannen har jeg ikke sett. Hua har sittet på den i siden den kom oppi.
Hva tror dere?
Hannen er også mye gulere enn hua. Hua er på en måte litt blek i forhold da. Han har også tydligere ''V'' pånakken elle hodet, den som er rød.
Postet 19.01.11 kl 21:14
Postet 19.01.11 kl 22:03
Inaktiv bruker

Det er vel ikke anbefalt å løfte på røttene for åse om han er der? Han ville vel flyte opp hvis han var død...?
Postet 20.01.11 kl 10:15
Postet 20.01.11 kl 18:49
Inaktiv bruker

I dag såg jeg en L144 baby
Jeg har hitil sett bare den ene. Den var ca 1 cm lang. Lurer kansje på om resten gjemmer seg i rota eller om bare en har klart seg. Hvor store er de når de begynner å svømme rundt?
Jeg kjøpte en skiferhule i dag som de kan bruke, men vet ikke om det er for sent å ta i bruk denne nå. Jeg får prøve.
Jeg har hitil sett bare den ene. Den var ca 1 cm lang. Lurer kansje på om resten gjemmer seg i rota eller om bare en har klart seg. Hvor store er de når de begynner å svømme rundt?
Jeg kjøpte en skiferhule i dag som de kan bruke, men vet ikke om det er for sent å ta i bruk denne nå. Jeg får prøve.
Postet 26.01.11 kl 17:55
Postet 26.01.11 kl 20:22
Postet 26.01.11 kl 22:33
Inaktiv bruker
Postet 27.01.11 kl 00:08
Postet 27.01.11 kl 00:13
Postet 27.01.11 kl 15:27
Inaktiv bruker

Oppdatering! ^^,
I dag fikk jeg øye på fem stk L144 bebiser i akvariumet!
Er spent på hvor mange det er til sammen.
I dag fikk jeg øye på fem stk L144 bebiser i akvariumet!
Er spent på hvor mange det er til sammen.
Postet 28.01.11 kl 13:05