Huler til maller

Inaktiv bruker
hei.
jeg har et 300 liter karr med 2 ancistrus og scalare og slørhale, men kan jeg bruke steinheller som brukes ved ovnen til å lagehuler med? vill bare vite før jeg setter den oppi akvariet det blir en slags skiferhule, men i heller eller stein. kan dette gå eller skiller det noen stoffer? har kappet de til å skal bare sette de saammen med silikon så blir det bra om jeg kan ha de oppi der??? eller hva slags huler anbafales å hvor dan bør kjønsfordelingen på en gruppe vere? har kun 2 stk ennå. hvor lange er de når de begynner å fa barter for ingen av mine har det, å er ikke sikker på hvor lange de er...

Kristian.
Hei.
Når det kommer til stein(om det er skifer), er det stort sett ganske trygt. Det du bør være obs på er derimot silikonet, som bør være laget for akvariebruk.

Inaktiv bruker
ok, takk for det svaret.
det er sanitary våtrum silikon, hvertfall det som står på den tuben. er dette skadelig??? den er alerede brukt på hula, men må selvsagt tørke silikonem først.
Det er farlig for akvarieliv ja.

Du MÅ bruke silikon som er beregnet for akvariebruk, ellers er det giftig.
Inaktiv bruker
ååå, skitt. ja da får vi ta det fra hverandre å det blir sikkert billigere å bare kjøpe en skifer hule eller noe annet, erfaringer?????
Skifer huler
du kan jo også bruker f.eks skiferfliser,masse muligheter,på clas olhsson får du også kjøpt silikon som kan brukes til akvarier art nr 34-9335,der kan du bestille på postordre f.eks,og koster bare 59kr,billig altså
Inaktiv bruker
takk for alle svar.
Inaktiv bruker
Vi kjøpte en gang noe som het akvariesilicon, men husker ikke hvor vi kjøpte den
Inaktiv bruker
det går ann å kjøpe akvarie silikon på webzoo.net
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap