Mallehule

Hei, tenkte jeg skulle lage mine egne mallehuler, men er det ikke veldig vanskelig å sage skiferen med flisesag og må man bruke veldig mye kraft?

Er det noen oppskrift på dette.
Takker for svar
kjøp diamantblad til vinkelsliper.
Malle huler
Hei Dan

Vis du skal ha mange huler vil det lønne seg og lage dem selv!

Vis ikke, kjøp dem da det koster en del i innkjøp før du kan begynne å lage!

Det første du må ha er en Diamantkappeskive til en vinkelsliper:
Og da regner jeg med at du har en vinkelsliper fra før av.
(flisesag tror jeg neppe duger)

Så må du dra til en flisbutikk og kjøpe noen prøveplater av skifer.

Så må du skaffe deg Akvariesilikon.

Og en pistol til silikon tuben.

SÅ kan du sette i gang med og kappe ut bunn, topp, sidevegger og bakvegg.
Men det støver noe helt jævlig vis du ikke har en til og spylle vann på skiferen mens du kapper.

Men jeg så at du var ganske ung og da er det vel ikke helt trygt å drive med skifer kapping )
Hei buzkis. Jeg tror jeg er litt ung til å kappe skifer jeg og.

Jeg tror det lønner seg å kjøpe huler isteden for å drive å styre verre.

Men dere, hvor får man kjøpt billige mallehuler på nettbutikk?
Hei

Jeg har laget en del skiferhuler, bruker verken flisekutter eller vinkelsliper. Jeg bruker hammer, da vill ikke kuttene bli så tydelige og det vill se mer naturlig ut.
Men det er nå meg, med denne metoden glir det lettere inn i miljøet og ser ikke hjemmelaget ut.
Hei Kjetil, hvordan gjør du dette? Har du noen oppskrift eller kan du skrive hvordan du gjør det her

Høre fasinerende ut og bruker du bare en helt vanelig hammer?

Huler
Hvor mange trenger du Dan?
Stikk ned til Even i klassen en tur.
Vi har noen skifer og terakotta huler liggende som ikke er i bruk i dag.
Hei!
Tengte å sende deg en mail jeg.
Har alltid lurt på om du var faren til Even. (Altså her på akvaforum)
Tusen takk, må avtale en dag med Even da!
Dan Haukland
Hei Kjetil, hvordan gjør du dette? Har du noen oppskrift eller kan du skrive hvordan du gjør det her ;-) Høre fasinerende ut og bruker du bare en helt vanelig hammer?

Ikke noe spesiell oppskrift, tar hammeren og knekker skiferen i passe biter.Limer dette sammen med silicon, og oftes kler jeg hulen på toppen med myggnetting. Grunnen til dette er at jeg sette ofte javabregner på hulen slik at den dekkes nesten helt til. Da vill den nesten gå i et med resten av innredningen i karet
Kjetil Hagen
[QUOTE=Dan Haukland]Hei Kjetil, hvordan gjør du dette? Har du noen oppskrift eller kan du skrive hvordan du gjør det her ;-) Høre fasinerende ut og bruker du bare en helt vanelig hammer?

Ikke noe spesiell oppskrift, tar hammeren og knekker skiferen i passe biter.Limer dette sammen med silicon, og oftes kler jeg hulen på toppen med myggnetting. Grunnen til dette er at jeg sette ofte javabregner på hulen slik at den dekkes nesten helt til. Da vill den nesten gå i et med resten av innredningen i karet

Har du bilde av en slik hule?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap