Oppdrett på l-204, noen som har erfaring?

Hei, jeg har et par av L-204 som jeg kunne tenke meg å få oppdrett på
men de virker ikke interrisert i hverandre, når hunnen prøver å komme inn i hulen til hannen så jager han hun vekk.
er han ikke klar enda eller er han ikke interrisert i henne?
burde jeg kjøpe noen flere?

Er det noen som har erfaring med denne vakre mallen, feks. vann-verdier, grader og fór

takker for svar på forhånd

Didrik
Hei, kan dele litt med deg. Er en vanskelig malle og drette dette...

Jeg har fått egg i hule to ganger. Men ingen yngler.
Enten spiser hannen de, eller så er det noen av de andre mallene som på et eller annet vist stjeler de. Forsvinner i nattens mørke. Kan en hær av jegersnegler være synderen?

Men, skal man få vellykket oppdrett på disse burde "må" de gå alene (noe jeg ikke har anledning til og få til nå) i minimum 150L kar.
HØY vanngjennomstrømmning langs bunnen av karet, også der du har hulene. Da jeg sier HØY vanngjennomstrøming, mener jeg HØY! I et akvarium vil du aldri klare og få nok gjennomstrøming til det denne mallen vil ha. Jo mere, jo bedre.
Mine går i 160L men 2000L/t, men skulle hatt minimum 4000L/t er jeg blitt tipset om på planetcatfish.

Huler må du ha en del av, bygg gjerne opp med røtter over hulene.
Svak belysning, oksygenrikt vann, kaldtvannsbytte gjerne hver dag.
Størrelsen på hulene er viktig.
Veldig høy PH, over 8, bløtt vann

Er mange som har prøvd og drette denne mallen uten hell.

Håper noe av dette var til hjelp

hehe ok takker for info

så det er ikke sjangs for meg å få egg eller yngel på L-204 med andre fisk i karet?
de går med 6stk discus 4C-sterbai, to hypansistrus og noen klorereker som skal snart ut pga. ikke sør-amerikansk akverie med litt indisk i

med filtrering så har jeg oppi 4800l/t men ikke i strøm pga. discusene mine skal ikke anstremge seg i for sterk strøm så rent vann er det.

men tror du jeg ikke har en sjangs med å drette denne mallen med dette akvariet?
det hadde vert til stor hjelp med et svar, siden etter vinterferien så hadde jeg tengt å kjøpe 3 stk til, eller tror du jeg burde prøve?

Det planen min var, var å kjøpe 3stk. av L-204 til, bygge huler lagd av Tre og mate dem utrolig mye med grønt-fór å grønsaker samt litt animals føde
å ta vannsifte gjør jeg ofte nok alerede

burde jeg glemme denne planen?

Takker får svar

Didrik
Er jo bare og prøve, men alle som har litt peiling som jeg har vært i kontakt med sier at de burde gå alene for og ha sjangs til og få egglegging.
Altså en hann og en ho.

Men ingen som sitter med noe fasit, som sagt er dette en vanskelig malle og få yngler på.

Men det skal ikke være umulig

Jeg har ikke mulighet til og prøve på mine nå, jeg har noen andre maller i samme kar, og ca 50 heros rotkeil ciklide yngler oppi der nå.
Men ynglene skal selges eller gis bort i løpet av noen mnd. Da skal jeg prøve igjen på L204`ene
Jeg prøve
så får du prøve igjenn om noen måneder, å får ha lykke til og hvis du har fått egg/yngel på disse vakkere mallene så bare legg inn et inlegg i denne tråden. Det samme gjør jeg

Didrik
Jepp lykke til hos deg og.

Får jeg til noe skal jeg poste her
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Bergheim
Reklame for plussmedlemskap