Ancistrus med genfeil ?

Sender med et bilde av en ganske spesiell ancistrus sp,
oppdr.variant. Dette er i utgangspunktet en ganske
imponerende utgave av arten, med svært lamge
finner. Vet ikke hvor gammel den er, men jeg har hadt
den i ca 2 mnd. Jeg vil tippe at totallengden er ca 5 cm,
den har egentlig ikke vokst siden jeg kjøpte den.
De andre 3 ancistrusene som ble kjøpt på samme tid
er blitt 9-10 cm. Som dere ser, er den ikke større enn
en Otto Affinis..
Hva er galt ?
dette er nok en slørhale variant eller noe.
men hvorfor den ikke vokser er et godt spørsmål.
Kanskje sløret hindrer den sp at den taper i matveien? Den ser litt mager ut.
Disse har vel også vært utsatt for mye innavl for å avle fram dette sløret, og dette kan ha svekket de.
Jeg har også en slørvariant,men din ser styggelig tynn ut, er du sikker på at den får nok mat?
Hvis man ikke får nok mat blir man heller ikke stor og strek.......
Hahaha,skrive leif der ja, det var nok stor og sterk jeg mente, eller så blir man vel som en strek
Den er fortsatt ganske tynn og fortsatt 5 cm, litt lengre enn i November da jeg kjøpte den. Den går i 60-literen sammen med 6 Otto og endel damsnegler. Den får bra med mat : tabletter, squash og agurk.
I tillegg har jeg tynnet ut Gulrotgresset + Sverdplanten og økt lysmengden til 12-13 timer for at algene skal få endel bedre vekstvilkår. Den spiser og trives, men vil ikke vokse....... Kan det være en slags innvolls-parasitt ?
Bilde 1 + 2 : 10/11-10, alle 4 var 4,5-5 cm
Bilde 3 : 16/2-11, nesten utkonkurrert i matfatet av en damsnegle.

PS ! Har lagt ut noen videoer på YouTube hvor de to største er med her.
HMM, dette var rart
Tror ikke sløret kan hemme den noe,det er i alle fall ikke tilfelle med min.
Jeg trodde invollsorm var veldig smittsomt,da ville jo de andre fiskene dine også blitt tynne. Jeg kan ikke hjelpe deg noe dessverre. Håper noen andre kan komme med råd til deg,den ser i allefall ikke godt ut
det jeg fikk vite da jeg fikk mitt første kull med ancistrus var at de ikke vokste seg store "10 - 15 cm" vis de ikke fikk nokk mat de første 6 ukene , så når jeg ser at yngelene er på vei ut så gir jeg dem masse mat og agurk uten skall slik at grunlaget blir best mulig
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap