L399? eller l400? eller l lower xingu?

Har en malle på rundt 8-9 cmer som jeg er litt usikker på hva kan være. Er ikke L66 eller L333. Men hadde vært greit å finne ut.

Vedlegger bilder.

Nydelig fisk!
Jeg synes den ligner mest på en skjelden fargevariant av LDA19/L340,
men tørr ikke si det sikkert.
Den er ihvertfall svært lik en slik fargevariant som er avbildet i boken
"Back to Nature: Guide til L-maller"
Jeg kan ikke si deg hva det er, men den er da utrolig flott
Ingen andre som har en mening? På PlanetCatfish så mener de at det kan være L399 eller Lower Xingu malle.
Vil kunne være enig i det selv. Har selv 400 og de ligner ikke på disse. Vil si de ligner veldig mye på bilder jeg har sett av Lower Xingu fra før.
Hypancistrus sp "lower xingu", Hypancistrus L-399 og Hypancistrus L-400 fanges alle ved Belo Monnte i nedre del av Rio Xingu. Disse blir ikke sortert før de kommer til eksportør. Derfor er det fort gjort at disse fiskene blandes, både av oss, importører og eksportører.

Alle disse typene har store variasjoner i både mønster og farge. Så sikre identifikasjoner er ikke elltid enkelt.

Alle artene er enklere å skille når de er voksene.

L-399 har
kortere hode, lengere kropp, større finner, mere stripete mønster, og blir i tilegg større enn L-400

L-400 har
lengere og flatere hode, mindre finner, mer prikker i mønsteret og blir mindre enn L-399 Hannen av L-400 får også kraftig odontal vekst på hele kroppen.

E
Men har du en mening i hva han kan være? Eller trenger vi flere bilder? Som sagt, folka med peiling på PC mener det er lower xingu og muligens L399.

http://www.planetcatfish.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=32727
Verden var et enklere sted å leve før vi hadde Hypancistrus sp. Lower Xingu, Hypancistrus sp. L-399 Hypancistrus sp. L-400 eller Hypancistrus sp. L-236 å forholde oss til i hobbyen.

Den eneste måten å kunne sikert identifisere hvilken art man har er å få lokalisjon på fiskene. Men dette hjelper ikke i ditt tilfelle.

Jeg ville trolig ha slått meg til ro med Hypancisrus sp. "Loweer Xingu". Uansett er det en flott fisk du har!

E

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap