Hvilken farge er den?

Heisann.

Jeg lurer litt på denne L270 (chocolate zebra pleco).

Hvilken farge er den egentlig?

På enkelte bilder syntes jeg den ser brun og sort ut, andre hvit og sort. Varierer det, eller er det bare bildene som "lyver" på noen måte? jeg legger med to linker til bilder.

http://www.planetcatfish.com/images/full/loricariidae/hypancistrus/sp(l270)/11.jpg

Det første bildet syntes jeg den ser hvit/sort ut.. (kanskje noe brun mot halen)

mens på denne syntes jeg fargene er helt anderledes?

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTKHxO5p8_Q7DbpArKh7ym0YrM6gwc_cHQmaToscBGqSJJe8USc_A&t=1

Så.. hvilken farge er den egentlig? =P
Spiller det egentlig hvilken farge den har, bare det er den mallen du skal ha?
Om du da ikke er ute etter akkurat den og den fargen da?

Jeg antar uten kunnskap om L270, at disse varierer like mye i farge som andre maller. Ancistrus t.ek varierer fra helt lys brun til kull svarte. Så det er enormt stor forskjell på fargen på en og samme type fisk/malle
nei, spiller egentlig ikke noe stor rolle, annet enn at jeg er nysgjerrig, og har falt for den mer hvite varianten.

ja, klart at fargen kan variere, men er jo det jeg lurer på ang denne fisken da, om den varierer veldig i fargene, feks L-046 har jeg aldri sett i en annen fargevariant enn svart og hvit, og trodde ikke den fantes i noen andre fargevarianter heller. Eller l-018, som kjennetegnes av den mørke kroppen med de gule prikkene, finnen og halen.

ancistrus kan være så mangt. Når jeg søker på ancistrus i fiskebasen, får jeg 304 treff eller noe sånt noe, mot 1 treff på l270, som er en bestemt type rase om jeg kan si det sånn da.

men igjen, er bare nysgjerrig.
Jeg har ganske mange L270. Yngel, ungfisk og voksne.

Mine er svarte som på bilde nr 1 men med lys sjokoladebrune stiper. Ingen av mine har helt hvite striper, men noen er jo hvitere en andre da.
Jeg har en gruppe med L270 som har gitt meg mange yngel det siste året.
Aldri før har jeg fått spørsmål om de er brune eller svarte, eller om de har hvite eller lyse, beige striper. Fargen svart har egentlig aldri falt meg inn...

For meg har de alltid vært mørke brune, chocolate
Hos yngel og ungfisk er farger og tegninger mørkere og finere enn hos foreldrene. Mens gamle eksemplar kan være ganske "slitte" både i farge og mønster, aldringsteng!?

Husk også at bilder kan kan lyve, av og til gir ikke bildet rett farge på fisken.
Hei, og takk for svar.

Hehe, da har du ikke møtt på meg før nå da vettu.

Er nok bare det at jeg ikke har sett den i virkeligheten, kun på bilder, og jeg har sett ganske mange "forskjellige farger" ut i fra bilder, og dermed blitt litt forvirret. :P

Men det ligger nok noe i det du sier om at bilder kan "lyve".

Men jeg ble litt klokere etter svaret ditt og bilder på epost.

mvh Lillka. =)
Tilfeldig bekjentskap
© Otaku
Reklame for plussmedlemskap