Jeg har blitt bestemor!

Min ancistrushann har liggi og vifta febrilsk inni hula si en ukes tid nå, men jeg skjønte ikke hvorfor før i går. Der titta det fram bittesmå sugefisker! Trodde hunnen jeg hadde var altfor liten/ung for å leke, men der tok jeg feil Så er det framtiden til disse rare, små da.....
Troor min ene praktbotia har vært og forsynt seg av yngel, de spiser vel babyfisk de vil jeg tro? Og hvor store må yngelen være før hannen slipper du ut av hula?
Gratulerer som bestemor!

Hannen passer yngel i to uker,det tar 1 uke før eggene klekker og han passer på de enda en uke.
Er det noen små eventyrlystne småtasser,så stikker de av fra hula før siste uka er omme.

To uker ja, da blir de nok der noen dager til. Får se hvor mange som klarer seg Regner egentlig at de blir lunsj for praktbotiaene.... Men hadde jo vært artig om et par stk overlevde Siden ancistrusene nå har lekt en gang, regner jeg med at det heller ikke blir den siste...
Blir nok flere kull tenker jeg
Hos meg var det 4 ukers intervaller mellom hver egglegging.
Da tenker jeg mr. Dad blir sliten av den viftinga etter hvert stakkar
Da er det kjekt med flere karr så han kan dra på ferie i ny og ne
Ja, flere kar blir det etter hvert, har et 65 liters også ( han bor i et 250 liters), men i det lille er det ikke plass til han.... Kanskje jeg får flytte dama hans istedet, hun er jo ikke så stor enda.
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Silgjerd
Reklame for plussmedlemskap