Hvor langt skal jeg la det gå før jeg griper inn?

Har i lang tid hatt en hunn og en hann LDA-016 i 110 litern vår. Dette har gått veldig bra da den lille jenta har skjønt at bartefar er særdeles herskesyk og har innrettet seg deretter. På dagtid har begge to gjemt seg og kommer kun ut hvis det er mating.

På onsdag avviklet jeg minstemanns akvarium og flyttet en stor Ancistrus SP hunn inn til LDA-016 mallene. Hun koste seg masse i sitt nye hjem inntil hannen oppdaget at det var gjester i akvariet. Da ble det en lang kamp med mye stanging og slag med halen. Etterhvert trakk hunnancistrusen seg og har nå latt seg selv bli så underdanig at til og med LDA-016 hunnen kan jage henne. Så at det var noen kampskader i går, men i dag ser jeg at det er mer skader på anscistrus mallen. Toppfinnen har mistet mye vev, og halen og den ene frontfinnen har fått kutt gjennom hele finnen. Hvor langt skal jeg la dette gå og vil finnene bli restituert? Det er nok av gjemmesteder i akvariet, men det ser ut til at bartefar har opprettet 24 timers døgnsvakt og jager alt som rører seg.
du bør gripe inn med engang du ser store og mange sår. og om hannen ikke gir seg etter 24 timers tid med den intensive jagingen. faren er der alltid for sopp og infeksjon i sårene.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap