Mat til l144

Jeg har tatt med meg en nydelig liten krabat hjem fra dyrebutikken. Har hatt den i to dager nå og kjøpte disse tablettene som mat. Men problemet er at mine guppyer er så fryktelig griske. De jager han bort og spiseralt selv. Han virker heller ikke veldig interessert i disse tablettene men sutter konstant på alt annet.

Jeg har prøvd å gi guppyene mat først før jeg putter oppi en tablett så de er på overflaten og er opptatt, men det nytter ikke.

Noen tips?

Hilsen en nybegynner
Hei.

Har tablettene noe navn?

Du kan også prøve agurk og squash.
prøv med hardere malle-pellets, sånne som ikke løser seg opp med en gang. da kan fisken jobbe litt for maten og guppyene klarer ikke og spise den opp. men må også gi den div grønnsaker som nevnt ovenfor.
Siden du har andre fisker i karet du har din L-144 så ville jeg anbefalt og gitt malle tablettene etter du har slokket lyset, vent i 20 min etter lyset er slukket (rommet bør også være mørkt).

Guppyene dine vil falle til ro når lyset er slukket, mallen din derimot vil da være i full gang, og når du da slipper oppi malle tabletter vil den finne den fort og begynne å spise i fred og ro, ellers kan du som sagt gi squash o.l.
Mine små L144 er svært kresne, og jeg har blitt nødt til å sette de i eget kar inntill videre på grunn av dette. De vil kun spise rekemat og knust wafers, og vil ikke en gang lukte på agurk eller andre grønnsaker jeg har introdusert de for.
Du får bare prøve videre, min siste voksne L144 var fryktelig glad i "skallet" på melonen. Altså, skalken man får igjen etter å ha knasket vekk det rosa på melonen :p
Vannmelon er populært ja, både med og uten "det rosa"
Mallene mine spiser også skrelte druer og jordbær.
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap