Pterygoplichthys gibbiceps, alder og str=)

hei hei.
var idag og kjøpte en Pterygoplichthys gibbiceps ( tror jeg det er)
han på dyrebutikken mente det var en ancistrus, men jeg er uenig:P
legger ved et dorlig bilde, så kan dere se om dere er eni med meg at dette er en Pterygoplichthys gibbiceps.
denne er nå 12 cm, noen såm har noe formening om hvor gammel den kan være da?
ser noen her har registrert sin på 25 cm til 2 år... er min da ca 1 år??
Det ser ut som en gibbi ja. Ville ha levert den tilbake til butikken hadde jeg vært deg. De vokser fort og blir veldig raskt for store til et vanlig akvarium. Den kan bli hele 45 cm ifølge basen.

Vil tro at de vokser raskere som ungdyr og at veksten slakker ned ettersom de vokser seg til. Det blir av den grunn antagelig ikke riktig å si at en fisk på halve størrelsen er halvparten så gammel.
ok=)
har et akvarium på 150 liter nå, men blir å oppgradere til 540 snart=D
så den vil ha plass nokk der vil jeg tro?
hvor stor/ gammel er di når di regnes som voksen?
=)
Det vet jeg faktisk ikke. Finner ingen kilder som angir noe heller. Kanskje noen med mer peiling enn meg kan svare deg
De vokser fort. Jeg gjetter, basert på min egen dårlige hukommelse, at de lett kan vokse opp til 25 cm i løpet av et par år. (Har ikke gibbiceps nå som jeg har plass til det, men da jeg ikke hadde plass til det, men "bare" 375 liter, hadde jeg gibbi ved to anledninger. Jeg fikk dem gratis fra folk som hadde enda mindre plass enn meg, og ga dem videre etter hvert som de ble for store. Jeg ville ikke kjøpt dem til en 375-liter, for å si det sånn.)

540 liter holder vel sånn cirka akkurat. Pass på at den får god plass på bunnen, slik at den slipper å ligge på samme sted dag ut og dag inn.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap