L-027/330/190/191

Er der noen som har erfaringer med desse? Ser veldig flotte utt. Selges ofte som små. Men hvor fort vokser de? Er de vanskelige?
Er de samme fisk, eller er de forskellige? Hvis det ikke er samme fisk, kan man så risikere, at de yngler med hinanden?
Mvh. Roland Dreinø
Alle disse er veeeeeldig vanskelige å få yngler på.
Så tror ikke du trenger og være redd for yngler på kryss av artene.
Alle som selges av disse er viltfanget.
Er vel knapt rapotert yngler på disse på verdensbasis i akvarium. Men for all del, alt er i teorien mulig på ett eller annet vis.
Hva som skiller disse vet jeg ikke.
Men de blir store etter noen år. 40cm +

Jeg har selv l190, vokser relativt sakte vil jeg si.
Tenker de er vanskelige, ja. Men det er jo uanset, ingen grunn til å begynde med forskellige. Sjansen må jo vere der?
Når du skriver de vokser, relativt sakte. Er det så mange år. Fra 5 till 40cm ? Eller kan du se de vokser, hvert år?
Hva forer du med? Leser de må ha røtter, men hva mer? Har du mye sirkulasjon i akvariet?
Jeg har bare hatt min i 6 mnd. Var vel maks 5 cm når jeg fikk den.
Målte den ikke, men ca øyemål.
Min har vokst ca 1,5-2 cm på 6 mnd.
Den går foreløpig i 160L med 1800l/t sikrulasjon.
Er ikke kraftig sirkulasjon, men nok til at du ser godt at det er strømmninger rundt i hele akvariumet.
Når den blir større skal den flyttes over til 540 literen.
Der er det litt mindre sirkulasjon i forhold til antall liter.
Har 3300 l/t der.

Men det skal gå greit

Ja den er avhengig av røtter pga tenner og fordøyelse.
Her får den nokk av røtter og gnage på

På matfronten får den diverse pleco/malle tabletter, papaya, squash, reker og litt oksehjerte i ny og ne. Den liker alt dette som jeg kan se
Vet ikke? Lurer på å anskaffe meg noen av desse. Hadde egentlig tenkt å kjøpe noen voksne. Tror ikke jeg har tålmodighet til å kjøpe små.
Men hvis jeg ikke ser forskel??
Ja, ja. Må vel bare prøve å lese litt mere.
Men takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap