Sand gravende ansistruser??

Her kommer et dumt spørsmål - er det vanlig at ansistruser GRAVER???

Mitt så nøye og pent innredede akvarium, er på under et døgn fullt av huller i sanden, og røttene graves frem fra sanden. Er nesten redd at de skal velte, pga at fiskene graver sånn. Virker som om de bruker halen og hele bakkroppen og graver så sanden fyker rundt seg.

De bryr seg vist ikke om hvordan JEG ønsker ting skal se ut , hehe.

Hva er det som går av dem tro?
Ancistrus graver for å få ordnet seg en hule, skaff noen skiferhuler e.l. så holder de seg nok til den i stedet for å ommøblere akvariet ditt
mine l049 maller ominredet bunn på akvariet mitt totalt på den uka jeg har hatt de.
når jeg hadde pleco flytta den all sanden bort fra ett hjørne
så ganske vanlig oppførsel hos maller antar jeg
Hm, da må her lages huler, for de kan ikke drive på og grave slik. Hva med plastflasker dekket med akvariesilikon, rullet i akvariesand/ grus? Er vel det enkleste.
Dette er helt normalt, og skal du ha maller i karet kan du glemme å tenke på at de ikke kan drive på og grave i sanden. Selv om du legger inn huler så kan de godt finne på å gjøre det likevel
Her også driver dei på med dette.. Eg syns det er fint å sjå på for i starten hadde vi grus og da gjorde dei aldri slikt..
Herlig syn når vi bytter vann.. Da våkner dei skikkelig til liv og styrer på fælt)
Var nok dum da som ikke sjekket det på forhånd før jeg overtok dem. De var vant med grus, og ikke sikkert de gravde så masse da.

Hehe, kjenner jeg blir litt stressa, for jeg er ikke vant til at fiskene herjer på og forandrer på tingene når jeg har fikset og satt alt på rett sted. Og så er jeg jo redd da at de skal klare å velte røttene når de driver på og graver.
Mine (L144 og L200) driver også å graver ut under en rot. Ingen fare for at den skal falle. Har masse huler til de.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap