Lurer på priser super red og l-34..

Har drøssevis med yngel av "super red" som om ikke lenge er klare for salg.. Betalte selv 499,- pr. Malle, men fikk avslag siden jeg kjøpte 5stk..så totalprisen var vell 2000 mener jeg..

Men uansett, hva er fornuftig pris på yngel av super red pr stk?

Har en gruppe me 5 L-34 som jeg tenker på å selge, pris?

Takk for alle svar på forhånd
Er det Ancistrus sp. "super rot" du mener? Dette er en oppdrettsvariant, og prisen vil nok være avhengig av både etterspørsel og størrelse på yngelen.
Har sett mange selger yngel på 4-5 cm av "Super rot" for 100,- stk.
Hvor store er L-34ene dine?
Plussmedlem
Marked, etterspørsel og antall man kjøper av gangen....
Rundt 100 - 120.- pr stk
..
L-34 er ca 8cm.. en er litt større enn de andre..

Hei
okei, regner med markede her oppe i nord er rimlig bra siden det er lite av den. ikke sett noen som selger på AK heller som er fra nord. Og ikke sett den ellers heller.. Men hvor stor etterspørselen er vet man jo ikke..
..
spiller vell ingen rolle om det er en opptrettsvariant.. det trenger jo ikke ha noe prisen og gjøre. som skrevet betalte jeg selv 499,- i dyrebutikk for disse.. ( fikk avslag grunnet kjøp av flere ) men det er ihvertfall en fantastisk malle med sterke rødfarger
Malene Jacobsen
spiller vell ingen rolle om det er en opptrettsvariant..

For mange spiller det en STOR rolle om fisken er oppdrettsvariant eller ei, faktisk. Det er mange som ikke vil ha oppdrettsvarianter i sine kar, de vil kun ha "ekte vare", naturlige fisk.

Så selv om det ikke spiller noen rolle for deg, så spiller det altså en stor rolle for mange akvarister Litt prinsipper ute og går for mange også.
Bare så du vet det
Malene Jacobsen
spiller vell ingen rolle om det er en opptrettsvariant.

Oppdrettsvariant er en blanding, og ingen renraset art. Jeg er ingen tilhenger av menneskeskapte fiskevarianter, og derfor mener jeg slike fisker heller ikke bør koste mye. Jeg synes ikke det blir spennende å se hvordan denne blir seende ut i fremtiden!

Yngel rundt 3-4 cm burde ikke koste mer enn 50- 60 kroner.
Beklager at jeg kupper tråden;
Men jeg har noen endlers jeg selv har avlet fram (Bare endlers) sånn de har blitt rød.
Jeg har tatt de rødeste fiskene og fått yngel på de og fortsatt sånn en stund.
Er dette oppdrettsvariant?
...
selger dem ikke fra meg før dem er 5cm, og leverer som regel til butikk.
får 50kr pr stk når jeg leverer ''Dragon'' som er opptrettsvariant (langt billigere malle)

blir nok litt forskjell på prisene her, plassen er liten å tilgangen er også det. dyrt er det også, noe som liksom skal være ''fraktkostnader''..

vet ikke jeg, intressante prisforskjeller da... de fleste skriver jo alt fra 100,- her så..
å om jeg får det har ikke akkuratt dem i butikken gjort en dårlig deal om dem kan selg dem ut for 499,- og ikke har fraktkostnader på dem som dem syter sånn av..
Malene Jacobsen
selger dem ikke fra meg før dem er 5cm, og leverer som regel til butikk. får 50kr pr stk når jeg leverer ''Dragon'' som er opptrettsvariant (langt billigere malle) blir nok litt forskjell på prisene her, plassen er liten å tilgangen er også det. dyrt er det også, noe som liksom skal være ''fraktkostnader''.. vet ikke jeg, intressante prisforskjeller da... de fleste skriver jo alt fra 100,- her så.. å om jeg får det har ikke akkuratt dem i butikken gjort en dårlig deal om dem kan selg dem ut for 499,- og ikke har fraktkostnader på dem som dem syter sånn av.. koster en del og fore opp alle disse mallene også.. tipper jeg har en 150 bare av super red'n..
Ancistrus-oppdrettsvarianten som kalles L144 i Norge gikk til å begynne med for 150 kroner for ungfisk, og så lå prisen lenge på 80 kroner. Nå koster de rundt 50-lappen.
Det samme skjer nok med din variant. Den er ikke sjelden lengre.

Men hva du kan få for dem finner du vel raskt ut når du annonserer...

Tjaaa
Jeg tror jeg ville belaget meg på 100 lappen pr stk, Det gikk 4 indevider på auksjon i moss på 4-5 cm mener jeg og huske, og de gikk for 650kr.. Så det kommer heelt ann på hvor og hvem du treffer.. Men legg de ut til 100 Så blir de nok borte skal du se
Lykke til
Jeg kjøpte 4 stk for 320 eller 330 på storauksjonen til MAK.
Plussmedlem
Marius Johansen
Det gikk 4 indevider på auksjon i moss på 4-5 cm mener jeg og huske, og de gikk for 650kr.. Lykke til

Det var jeg som solgte S.R på auksjonen i Moss... De var ca 3 cm.... Totalt hadde jeg med 16 stk, fordelt på 4 poser. Den ene posen kom opp i 650.- som du sier. De andre gikk noe billigere.

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap