Kjønn på l134??

Er det noen enkle ting en kan se etter for og se forskjellen på kjønnene på L-134?
Det er kanskje en oppskrytt fordel å lese på profilen til fisken? Det står der hva du skal se etter.
[External Image]
Her er en voksen hann til venstre og en hunn til høyre, hunnen er bredere bak brystfinnen enn hannen, hun er også buttere i hodet. Hannene får også odonter (pigger) på første finnestråle i brystfinnene og på bakkroppen.
L134
Takk,den var grei.Er litt lettere og se det enn og lese det.(Og fersk som jeg er,så hjelper det litt og se det istedenfor.Takk igjen for svaret
Plussmedlem
Bra beskrivende bilde det der...
For å se behåringen på bakkroppen hos hannene har jeg pleid å bruke en lommelykt. Virker som det syns lettere da...
Har vel litt med skyggevirkning og lysvinkel å gjøre....
L134
Det er jo lett og se forskjellen når de ligger så fint i den bøtta på bilde,men det er ikke like lett og se forskjell på de når de er i karet.Men jeg får dem ikke før til Lør.så da får jeg ta en titt på dem før jeg putter dem i karet,ellers så kommer jeg til slite tror jegTakk for tipsene som kommer inn
Hvor gamle fisk får du da? Jeg har 6 stk 1 år gamle L134, og har ikke sjans og se forskjell på kjønnene ennå. (ikke med mine utrente øyne iallefall)
Om jeg ikke har forstått helt feil, så blir disse nærmere 2 år eller mer før de blir kjønnsmodne. :p
Har ikke planer om og beholde alle, så venter bare på og skille kjønn, så jeg kan beholde en grei kjønnsfordeling.
L134
De er vist 2-3år og 8cm,men vokser de veldig sent eller er det normalt at de ikke blir fullvoksne på mange år??
Hekta
De er vist 2-3år og 8cm,men vokser de veldig sent eller er det normalt at de ikke blir fullvoksne på mange år??

Har forstått det slik at disse skal vokse sent ja. Hadde nylig en tråd om mine da jeg syntes de var små (ca 5 cm) men fikk da lært at de var helt normalt store, så jeg har smurt meg med tålmodighet og innsett at de skal være slik.
Disse blir normalt ikke kjønnsmodne før de er ca 2- 2,5 år gamle... *venter* hehe
L134
Da er det godt en har andre fisker og pusle med i mellomtiden,eller så tror jeg ventetiden hadde blitt veeldig lang
Hekta
Da er det godt en har andre fisker og pusle med i mellomtiden,eller så tror jeg ventetiden hadde blitt veeldig lang:)

Ja heldigvis så har jeg flere kar og fisker og pusle med.
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap