Hjelp, fødsel?

Har en voksen hunn ancistrus sp som har sittet noen timer på et innvendig filter. Hun har ikke spist. Så at magen er ganske stor, også ser det ut som en åpning bak på magen. Det henger også en hvit "tråd" ut gjennom åpningen. Er det fødsel på gang? Har stein og kokosnøtt huler. Trodde de foretrakk slike jeg?
Ancistrus legger egg, så en fødsel er det ikke.
Er klar over det, men jeg kaller det bare fødsel... Men hva er på gang med fisken min, er det egglegging på gang eller er den syk?
Har opplevd dette en gang, På 144, Dette har jeg blitt fortalt at er forstoppelse, ihvertfall hvis du forer med proteinrik mat over lengere tid.. Men, Det kan seff hende fisken din er rognstinn..
Er det tynn, hvitaktig avføring du beskriver?
Tynn lang hvit avføring ser det ut som det var ja.

Slik ser magen på fisken ut. Litt dårlig bilde...
Den fisken er syk. Mulig bukvannssott. Det er dessverre ingenting å gjøre med i så fall, når det har kommet så langt at hele fisken er est ut.
Inaktiv bruker
Går det ikke an og se om det bare er forstoppelse?
Har hørt to triks på det. For med mye proteiner eller ikke mat i det heletatt?
Men er det Bukvansott så er det veldig trist.

BTW, Smitter Bukvansott til de andre fiskene? :O
Jeg har ikke erfaring med forstoppelse eller bukvannsotthos fisk, sanå vet ikke selv. Aldri opplevd det hos fisk før, men jeg leste at symptomene kan ligne på hverandre. Forsøkte å fange fisken i sted for å se mer nøye på den, men den var fortsatt like kjapp og årvåken som vanlig og kom seg unna.

Har også lest at det kan smitte i noen tilfeller.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap