Er dette lek? l-204

Jeg får ikke åpnet lenken.
<embed src="http://www.youtube.com/v/vrJEocy3iMU?version=3&;hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="284" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Kansje filmen ikke er godkjent enda
Det ser ut som de dunker i hverandre om og om i gjen kan også se ut som de slår hverandre med hodet i hverandre
Det er ikke lett å svare bombastisk på dette, men utfallet den øverste gjør etter 4-5 sekunder gjør meg ganske sikker på at det er to som krangler.

Vet du om du har begge kjønn?
Har 5 vf, er ikke sikker på kjønn skal se om jeg klarer og se forskjell
2-3 av de er tykkere an de andre og alle er ca like langere og hannen skal hvere større og slankere?

Så det er nokk en fin blanning
spennende.
men tror nok det bare er litt rivalisering.
har 10 stk gående i et kar og det er rett som det er at de braker sammen..
ikke den enkleste fisken å få egg på dette.
synes og de så litt små ut til at det kunne være lek..
hvor store er de ???
De ser litt små ut ennå for å kunne leke. De skal ha 3-4 cmer til på seg før de klare.
noen her inne på forumet som har hatt disse mallene i lek og fått frem yngel ?
gjerne noen som fortsatt holder på med fisk og ikke røverhistorier om at en venn av en venn av en bekjent som tror han vet om noen som har hatt disse i lek!
Hehe jeg prøver fortsjat, har ikke hatt no anntydning til lek etter den "krangle/leken" som ja ut film av.

Får vell bare prøve vidre
Det er ikke mange i verden som har registrert oppdrett på L204. Janne Ekstrøm fra Sverige, og antagelig et par andre har klart å drette denne flotte mallen. Det ligger en oppdrettstråd på Planetcathfish.com

Meg bekjent er det ikke registrert oppdrett gjennom NAF på denne arten i Norge.
Du finner her også en "steg for steg" artikkel ang oppdrett, i tråden Janne linker til så finner du nyttig info ang krav til huler som skiller seg ut fra hva som ofte brukes, både materiale og ikke minst størrelsene de henviser til...

Burde jo ikke være umulig om du virkelig tilrettelegger karet til 204'ene...

er nok ikke umulig nei. men jammen ikke enkelt eller... hehe
mine 10 har gått sammen lenge nå og er fra forskjellige steder.
vetat det er begge kjønn der.
prøver å la vnnet være store vannbytter og div... men neida... hehehe..
men morro er det.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap