Tjener man på malle oppdret?

hei, jeg har hørt at man tjener mye på malle oppdret er det sannt? og i såfall hvor mye tjener man ca. på en mall?
Plussmedlem
Noen kan sikkert klare å tjene på det, men ikke noe jeg hadde satset på som levebrød...

Det å si ca hvor mye man tjener på en malle er ganske umulig. Husk at prisen varierer fra 10-15.- pr stk og opp til fkere tusen....
En ting er i alle fall sikkert.
Man tjener neppe på oppdrett av Ancistrus sp. Oppdrettsvariant.

Dvs. kanskje kan man finne en dyrebutikk som er snill til å ta i mot noen for en symbolsk sum...
Nei, det er ikke stort å tjene på oppdrett av maller. Jeg selger en del L-malleyngel, og jeg skjønner at noen tenker at her er det penger å tjene. Fisk som ofte selges dyrt er det fordi den er mer sjelden og uvanlig enn vanlig Ancistrus...

I løpet av et år er inntektene langt lavere enn utgiftene jeg har ved å drive denne hobbyen. Jeg har dyre avlsgrupper og mange kar med dyre filtre, og ditto utstyr som jevnlig må skiftes ut. Jeg ser jo gjerne at det blir en mulighet til å redusere kostnaden litt når jeg bruker mye penger på å anskaffe fisk. Men det er ingen mål for meg å tjene mye penger, og det lar seg neppe gjøre likevel - prøv den som vil
Er nok ikke å tjene seg rik på nei uansett hvilke fisk det er . Det koster å kjøpe fisk,fore de opp ,evt. få yngel og fore disse opp . Så målet er nok for de fleste å få regnskapet til å gå opp i forhold til utgifter. Mitt mål er å få det til å gå rundt så jeg ikke går med altfor stort tap. Men klart ,hvis det er dyre fisker så kan en få mer igjen for de enn foreksempel guppy osv.
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap