Syk ancistrus??

hei. kjøpte for en ukes tid siden to ancistrus hos forhandler. så det stod vf på skiltet under. når jeg kjøpte de så begge helt vanlig ut men etter noen dager ble hunnen veldig andreledes i fargene. hun ha fått en mer gul farge på hele kroppen og litt rølig bakerst på kroppen. ha også observert at når hun ligger under en rot og spiser så detter hun plutselig bar ned og blir liggende en stund på rygg. så kvikner hun plitseig til igjen og svømmer rundt som vanlig. hun virker ellers helt frisk og fin. noen som har opplevd dette før eller vet noe om det??
bildene er litt uklare men dere kan se fargene jeg mener. hun blir også gulere en det hun er på bildet.
Inaktiv bruker
Har du Testet vannverdien?
Så litt tynn ut, hva mater du med?
Forhåpentlig ikke syk.
Har selv sett Ancistrus som (trolig) har sovnet i oppned-stilling og falt av rota. Den var også noe forvirret etterpå......
Fargeendringer har jeg selv opplevd med oppdrettsvariant, kan kanskje komme av at den er kommet i et kar den trives i ?

TheHawk
hei. kjøpte for en ukes tid siden to ancistrus hos forhandler. så det stod vf på skiltet under.

Du bør gå tilbake til butikken og spørre hvilken Ancistrus-art du har kjøpt, betegnelsen Ancistrus VF er ikke god nok. Som du ser i fiskebasen her
på AF finnes det ganske mange Ancistrus-arter og det kan bli vanskelig å artsbestemme den i ettertid.
Hei TheHawk.

Ville bare si ; Jeg har også observt den adferden Tetra-frelst beskriver, her hos meg. Ancistrus som henger opp ned har falt ned.

mvh
Tusen takk for svar folkens. Har testet vannkvaliteten de e helt fine. Mater med sånne algespiser tabbeletter men hun vil ikke ha de. Hun spiser det foret som eg slipper oppi til de andre fiskene. Det e sån diskus for sånne små røde kuler. Har prøe å gi de rosen kål men det e d ingen av de som vil ha. De blir bare liggende å råtne. Har heller ikke noe særlig alger i karet så det e væl ikke annet en diskus for. Hun spiser
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap