Maller i posten

Hvor lenge kan fisk klare seg i poser.?
Hvis de har nok oksygen og rett temp i vannet så klarer de seg noen timer i posen, men det betyr ikke at de overlever en sending med posten. Isåfall må du gjøre posten oppmerksom på at pakken inneholder levende dyr, og merke pakken godt.

Men selv det gir ingen garanti for at fiskene overlever..
Heat pack og oksygenfyllt poser. Da lever de minst ett par dager fint.
Blir nesten som å spørre "hvor langt er et tau",.
Dette har jo veldig mye med hva slags fisk, hvor stor, osv.
Ser du har postet dette under L-maller/sugemaller så regner kansje med at det er maller det er snakk om. Her er størrelse ganske viktig i mine øyne. Jeg har ingen problem med å sende maller som er mellom 3 og 5 cm og de klarer seg veldig bra såfremt det ikke blir kaldt for de. Her er det et must å bruke heat packs med en godt isolert pappeske som ikke er større enn at posen med fsken og heat packen får plass i esken.
Nå driver jeg også med discus, men denne fisken er det ikke aktuellt å send uansett størrelse, den tåler bare ikke den behandlingen den får av posten / NSB da ingen av de tilrettelegger forsendelse av fisk.
fikk i dagtilig mallene mine 16stk fra 3 -11 cm alle overlevde ein 2 dagers reise. va godt pakka me iseporkasse mye luft i posene og heat pak. er godt fornöyd , va redd de ikke sko klare seg
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap