Skadet ancistrus

hei.

jeg oppdaget i dag at en av ancistrusen min hadde en rar flekk på hodet, ganske stor også. så jeg lurer på, kan dette ha kommet av slåssing? jeg har 4 ancistrus i 100 litern, 2 hanner og 2 hunner av slagen tamboensis og dolicoterus elns (blå antennemalle). de går sammen med 6 guppy.

den ligger inntil glasset mens den har "flekken" på hodet inntil termostaten... er dette noe jeg bør bekymre meg for? den henger sjeldent andre steder i motsetning til de andre som jeg ikke har sett siden jeg puttet dem oppi karet for 3-4 uker siden.

har sett mer på fisken i dag, og såret ser litt hvit aktig ut.
vil såret gro mon tro?
Inaktiv bruker
Hvis såret er hvitt så kan det tyde på sopp. Bytt vann og gi den medisin mot sopp. esHa 2000.
Enig med jørgen. Det kan nok være sopp i såret. Det bør behandles med esha 2000.
Hvis du ikke har medisin så bør du skifte litt vann daglig fram til du får tak i medisin
yes. jeg tenkte det samme, jeg bytter vann 2 ganger i uka, 20 liter hver gang minst og jeg bruker esha 2000 + optima.

men vil såret gro?
Ja, såret vil nok gro, sålenge det ikke går betennelse og infeksjon i det så vil det nok gå bra. Sørg for å holde et ekstra øye med fisken uansett da, i tilfelle det skulle forverres.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap