Pris for pleco og gibbiceps?

Heisann. Har en pleco og en gibbiceps jeg må selge da de har blitt for store til akvariumet mitt. Jeg har fått begge to med på kjøpet av akvariumet mitt så jeg aner ikke hva en rimelig pris på disse vil være. Har hørt at jo større de er jo dyrere..

Gibbicepsen er tja.. rundt om 15-20 cm, og plecoen rundt om femten.
Plussmedlem
De fleste velger å gi de bort for å bli kvitt de. Ikke mange som har store nok kar til fullvoksne eksemplerer, selv om dine har langt igjen til det enda....
Grunnen til at slike er dyre ute i handelen er fordi butikkene som oftest har brukt en del penger på å fore disse mallene. Og mallene er der gjerne ganske mange år, så privat får du ikke solgt de for mye. Som oftest går butikkene i minus på fisken fordi de er der så lenge.

Se om du finner noen annonser på gibbiceps og pleco som er ca samme size som dine, og så finner du ut hva de ligger på sånn ca.
Jeg hadde en kjempestor pleco på ca. 38 cm som jeg kvittet meg med for et par mnd siden. Jeg fikk et bud på 150 kr på den, og jeg har sett at noen på samme størrelse som min har vært annonsert til 300 kr. Så særlig verdifull er nok ikke din. Jeg endte opp med å bytte min mot en skadet hann paradisfisk, fordi det viktigste for meg var å bli kvitt plecoen og få noen mindre fisker istedetfor.

Jeg har fortsatt en pleco på 20 cm, som jeg også skal kvitte meg med snart. Men jeg blir fornøyd så lenge jeg får byttet den med en eller annen mindre fisk, det viktigste for meg er å bli kvitt den, ikke at jeg skal tjene meg rik på den :p
Takk for svar Tanken var ikke akuratt å tjene meg rik på dem, men å få igjen litt for dem så jeg kanskje kan kjøpe noen mindre fisker. det blir jo tross alt ganske tomt uten dem! Kanskje jeg kan høre med dyreforettningen om jeg kan bytte dem i noen mindre fisker..
Fikk du bytta? Jeg ende med å gi bort plecoen min.
Jeg ga også bort min, til en som hadde mye større kar. det viktigste var at han fikk et godt hjem. her i Bodø blir de solg på dyrebutikken for kr 69 (for små), Så så veldig verdifulle er de jo ikke. Bare veldig festlige fisk som ikke er så sjenerte
Pleco
åssen pleco er det du har? funnet ut pris du vil ha? eg kjøpte ein gibbiceps som va 18 cm, å den ga eg vel 154 for tru eg d va.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap