Stort eller lite mallelkar??

Har nå endel maller som går i 225L,men går og tenker på om jeg skal gjøre om en 530L til ett stort felles mallekar.Hva er best?stort/lite??
Min erfaring er at rene artskar er best for maller hvis du vil ha oppdrett. Holder mine mallegrupper i kar på 75-150l stort sett, kommer an på gruppens størrelse. Jeg holder i hovedsak Hypancistrus, Ancistrus og Peckoltia... Før da jeg hadde f.eks Ancistrus og Peckoltia sammen ble det sjeldent eller aldri lek, da de fikk eget kar begynte de fleste grupene å produsere.
Ok,da vet jeg at jeg har en stor og fin jobb med og skille noen grupper i kveld,gleder meg.Takk for svar
Hvilke maller er det snakk om? Store maller eller store grupper krever store kar.
Jeg har selv en 540-liter med maller, og den inneholder tre arter. Her er det blitt Baryancistrus-yngel.

Foruten storkaret har jeg L-maller både i arts- og gruppekar. Akkurat nå er det yngel på to arter i samme kar, og det er kull i flere andre gruppekar også.

Det viktigste når man holder flere arter sammen er å gi dem nok skjulesteder og huler, og de må selvsagt ha samme krav til vannverdier og fôr.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap