Første gang med ancistrus og egg - tips og råd?

Jeg oppdaget noe veldig overraskende for knapt en time siden - den ene algeeteren min (mest sannsylig en ancistrus etter alt jeg kan dømme) passer på egg i et hult slott jeg har i akvariet. Ikke akkurat hva jeg hadde ventet - ikke så snart, med tanke på at jeg tok over akvariet sist tirsdag! Oppdrett av maller var det siste jeg tenkte på da jeg plukket det opp.

Siden jeg er nybegynner med akvarium og dermed også ny på dette med yngel osv, vil jeg gjerne ha tips og råd. Akvariet er en 60l med ph på 7.5 eller underkanten, gj.snittstemperatur på 25°. God strøm fra filter og pumpe. Såvidt jeg forstår det skal jeg la eggene bli i hulen med hannen. Men jeg regner med at de snart må i ynglekasse i og med jeg også har en praktbotia i karet (ja, jeg er fullt klar over at 60l er altfor lite for en praktbotia, er på utkikk etter større kar eller nytt hjem til den). Den kan vel finne på å spise yngelen... oppdrett er ikke planen min, men jeg vil likevel at i alle fall noen av de nye små skal overleve :P

Så, har dere noen supre råd ang. beste "overlevelsesstrategi", hva bør jeg fore yngelen med - faktisk, bare fortell alt dere tror jeg har nytte av, jeg står egentlig på bar grunn her. Alt jeg vet er at hvis jeg flytter eggene over i en ynglekasse nå bør jeg sørge for fin strøm gjennom den og masse oksygen. That's about it. Så hiv på!

Tusen takk for svar!
Gratulerer med ancistrusene! Gi deg selv en klapp på skulderen, når du har fått de til å leke

Jeg lar mine ancistrus vokse opp i akvariet, og det har gått bra med praktbotia. Bare ha godt med gjemmeplasser! Noe frafall blir det med botia i samme kar, men de sterkeste og smarteste yngelen overlever La de bli i hulen til far kaster de ut, deretter lever de på alger noen uker. Når de har blitt litt større mater jeg mine med lett kokt squash eller agurk Det går oftest noen ganger med mating før yngelen skjønner at grønnsakene er mat. Ellers steller de seg selv
hei!