- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Går det ann og ha en vanlig ancistrus og corydoras panda sammen?
Går det ann og ha en vanlig ancistrus og corydoras panda sammen?
Postet 01.07.12 kl 21:24
Jeg har ancistrus og flere sorter coryer i samme kar, så hvis det ikke er spesielt aggressive coryer du har, så trives de godt i lag. Jeg har 10 ancistruser i forskjellige aldre i et kar, 4 i et annet og to i det tredje. Går bare godt. Jeg hadde en STOR pleco, som jeg har gitt bort, for den ble sur på noen nyinnflyttede ancistruser. Han ble i meste laget territorial.
Postet 01.07.12 kl 21:30
Jeg har et 54l kar, med en kampfisk, og en helt vanlig ancistrus.
Så tenkte jeg jeg skulle skaffe meg en helt vanlig ancistrus eller to, og 6 corydoras panda om de gikk sammen. Har ønsket meg Corydoras lenge nå, og jeg synes Corydoras panda høres flott ut. Blir litt krasj på tempraturen med Corydoras panda og kampfisk. Men jeg tenker jeg skal ha tempraturen på 24/25 Da går det akkurat.
Jeg er åpen for forslag om noen andre corydoras som jeg heller kan ha som passer litt bedre med kampfisken..
Så tenkte jeg jeg skulle skaffe meg en helt vanlig ancistrus eller to, og 6 corydoras panda om de gikk sammen. Har ønsket meg Corydoras lenge nå, og jeg synes Corydoras panda høres flott ut. Blir litt krasj på tempraturen med Corydoras panda og kampfisk. Men jeg tenker jeg skal ha tempraturen på 24/25 Da går det akkurat.
Jeg er åpen for forslag om noen andre corydoras som jeg heller kan ha som passer litt bedre med kampfisken..
Postet 01.07.12 kl 21:34
Postet 01.07.12 kl 21:48
Postet 01.07.12 kl 21:50
Endret: 01.07.12 kl 21:51
Postet 01.07.12 kl 21:55
Postet 01.07.12 kl 21:56
JanneAlle fiskene unntatt kampfisken er bunnfisker, og det vil rett og slett bli for lite bunnareal. Ancistruser trenger huler og røtter til å gjemme seg i, mens coryene liker åpne plasser med "overheng" som de ligger under. Det blir vanskelig å få dekket alle behov i en 54 liter :)
Da tror jeg jeg bare har den ene ancistrusen, også får jeg dra og kjøpe kokosnøtt i morgen, også får jeg velge om jeg skal ha C. panda, eller C. Sterbai, har bare sett litt på de, men må skjekke mere.
Postet 01.07.12 kl 21:58
Postet 01.07.12 kl 22:19
Postet 01.07.12 kl 22:31