Kjøpte ancistrus

Kjøpte Ancistrus nå nettopp, noen tips om hvordan man tar den neddi akvariet?
La posen ligge i overflaten en stund slik at temp er den samme i begge vann.

Det jeg gjorde var å klippe av posen på midten og så førte jeg den litt frem og tilbake under vann. Så slapp den taket og svømte videre av seg selv..

Så jeg skal ikke ta kopper med vann nedi så den blir vant til vannverdier?
Bare et lite tips: Det er alltid lurt å være ren på hendene når man skal føre slike sugeknotter over. Jeg måtte ta min med hendene fordi den slett ikke ville slippe posen, og da var det godt å ha innarbeidet god håndhygiene før akvariestell
Gratulerer med ny fisk, forresten. Du vil få mye både hjelp og glede av den karen!
God helg fra Nina.
jeg vil anbefale deg å ikke helle vann fra dyrebutikken over i eget akvarie. Det kan føre med seg sjukdom og algesporer som kan by på problemer senere. Jeg bruker alltid å akklimatisere nye fisk i en beholder der jeg sakte men sikkert blander vann fra akvariet med posen fra dyrebutikken. Etter den er ferdig akklimatisert flytter jeg den over med en ren håv.
Kontorstol; jeg vil gjerne ta en titt innom din personlige tråd, sånn som du inviterer til, men jeg finner den ikke..
Bare gå inn på profilen min og se under "Min offisielle akvarietråd" nede til høyre på siden.
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap