Mor, far, barn - ulike farger.

Har ENDELIG greid å ta bilde av ene småtassen her. Det er to, den ene omtrent 4 cm og den andre omtrent 3 cm. Tror de er fra ulike kull.

Det som er rart er at de to små er så mørke i huden. De er mørke, med markerte hvite prikker. Og har hvite trekanter på halefinnen. Foreldrene er mer brungrønne med små prikker, ikke så skarpe i fargen.

Pleier de være sterke i fargen som små, og så bli lysere som eldre?

her er bilde:
[External Image]
Bildene av småtassen er desverre ikke så skarpe. De er aldri så langt fremme at jeg får tatt gode bilder av dem.
ganske vanlig at de blir blassere med aldern ja. ser det på de jeg har, de minste er klarest i fargen, de store mere brune enn svarte
Hvor store må disse småttisene bli før man ser om de er gutter eller jenter?

Skulle kjøpt inn et par hunner, andre gener. Men så er jeg redd for å få hanner. når får de pigger?
Å få inn andre gener er ikke noe du trenger bruke særlig energi på når det gjelder Ancistrus oppdrettsvariant...

Det kan normalt sees om det er en hann rundt 5 cm, men eg hadde en soleklar hunn på 7 cm som nå er en monsterhann (riktignok L144) på 15 cm

sessan
har hvite trekanter på halefinnen.

Yngel har det.
I det karet som yngler, går det nå to voksne hunner og en hanne.

Det har forsvunnet en stor hanne, han må være totalt spist opp, har ikke funnet biter av bein en gang.

I det andre så gikk det to hanner, en stor og en liten, men den store døde. Den fikk jeg tatt bort. Så nå skulle jeg jo gjerne hatt et par hunner til den enslige. Men det er jo dumt da om jeg kjøper hanner hehe. Så da bør jeg altså kjøpe fisker med størrelse, så sjansen er større for at de uten pigger er hunner. Selv om man aldri kan være sikker.

Ser foresten at begge kjønn henger opp ned i hulene.
sessan
Så nå skulle jeg jo gjerne hatt et par hunner til den enslige. Men det er jo dumt da om jeg kjøper hanner hehe. Så da bør jeg altså kjøpe fisker med størrelse, så sjansen er større for at de uten pigger er hunner. Selv om man aldri kan være sikker. Ser foresten at begge kjønn henger opp ned i hulene.

Hei hei! Ser at du er i fra bergens området. Kjøpte for noen uker siden en fullvoksen hanne på midtun zoo. Har lagt merke til at de har hatt full voksne anicistruser der i noen uker nå. De har/hadde også på butikken på galleriet. Min trives godt i sitt nye kar og er frisk og rask. Regner med de har hunner og. Det er vel alltids verdt et forsøk om du evt. trenger en voksen hunne. Lykke til
Takk for tipset Er jo dumt å kjøpe bittesmå selv om de er søte
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap