Rare farger på mallen?

Kjøpte en ny malle for ca 2 uker siden. Lurte på om noen kan forklare hvorfor den har så forskjellige farger på forskjellige felt rundt på kroppen?

Den var sånn når jeg kjøpte den, og den virker frisk og fin, spiser og koser seg...

Usikker på akkurat hvordan type den er da jeg er ganske ny i dette, og hun i butikken viste ihvertfall ikke! Men den er ca 15-18cm lang.
Dette er standard hos disse. og det varierer i hvilken grad de får det.
Jeg har sett i butikker på disse og spurt litt om de har gått i samme karet lenge.

Har en liten mistanke om at om det kanskje har noe med evnen til å kunne stikke seg bort.
Hannen min har en plass i roten som den er helt bort fra alt lys og forstyrrelser og den har ikke dette,
Men hoa er mere synlig i karet når hun ikke er aktiv og hun hadde litt av dette før jeg snudde en stein slikk at hun også fikk stikke seg helt bort.

Vet ikke om det er en sammenheng eller tilfeldigheter som fikk disse flekkene til å forsvinne.

Kan også nevne at karet utenom gjemmestedene er Godt opplyst.

Litt int. å høre hva andre mener om dette. samtidig som jeg fikk delt min erfaring ang A sp. også.

Plussmedlem
Nå er vel ikke dette en ancistrus da Rolf, det er vel heller en Gibbiceps ser det ut til...
ups.
Gikk litt fort.

Takk Milo *S*
Tilfeldig bekjentskap
© Caroline Fossberg
Reklame for plussmedlemskap