Golden nugget l177 og leporacanthicus cf. galaxias l240 i samme kar

Driver og pusler litt med sammensettingen av maller i et akvarium.
Det akvariumet jeg har nå, er for lite for fisken. Hvis det er små individer vil de da kunne vokse i et mindre akvarium for å bli flyttet over i et større?
Jeg er student og har begrenset med plass til et stort akvarium enn så lenge.

Det jeg lurer på er om 2 stk L177 og 2stk L240 ville gått sammen i et 100Liter inntil videre. Eller vil dette bare få frem det værste på alle kanter?

og om det da vil holde med disse.. eller om disse kan gå sammen med noen andre fisker igjen.
Fryktelig dårlig miks dette her, disse to har to helt forskjellige krav til mat og L177 har ikke godt av å få i seg restene av foret til L240'ene. Hvorfor akkurat disse to når de er så stor forskjell i hold av dem?

Samt at ingen av disse hører hjemme i en 100 uansett hvor små disse er.
Det er derfor jeg driver med sammensettingen teoretisk først

Akvariumet blir i løpet av uken byttet til et 300L...

Hvorfor den sammensettingen: retten og sletten siden jeg syntes disse to virket artige og fine... Har du en bedre kombinasjon av noen maller som går sammen?
Ahh, bra du ikke hadde kjøpt dem enda for selv en 300l er for smått til disse artene og de fleste av deres artsfrender.

Det er ikke bare vannverdier man må huske på når det gjelder fisk, kostholdet er også veldig viktig. En del trespisere dauer når de går i selskapskar og får kjøttbasert for og oljeeventyr grønt kosthold som tarmsystemet deres er bygget for.

Er vanskelig å anbefale maller da man har så forskjellige preferanser. Jeg driver stort sett med Hypancistrus og Ancistrus som krever veldig surt vann. Her er trikset å ha artskar for å oppnå riktige vannverdier for hver enkelt art.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Enlien
Reklame for plussmedlemskap