Catappa blad falig for ancistrus yngel ?

Hei

Jeg la oppi karret mitt et catappa blad i stad. Det er første gang jeg bruker slike blader. Etter at jeg la bladet oppi så jeg plutselig masse små ancistrus yngel på ruta. Vil de ta skade av endringene i karret etter at jeg tok oppi det ene bladet ?

Er et 125 L kar.

Mvh
Ole S
Nei, catappa blader er ikke farlige og 1 blad i 125 l er veldig lite i tillegg. Ingen fisker eller andre dyr vil ta skade av det. Kanskje hvis selve bladet ble forurenset av noe mens det lå lagret i en skitten beholder men det er vel lite sannsynlig.

Det var bra : )

Hvor mange blader bør man ha pr 100 L ?

Takk for svar
Den mengden som blir vanligvis anbefalt som akkurat passe er 2-3 blader per 100 liter.
Jeg tror ikke det finnes noen oppskrift på antall catappaløv man kan/bør/skal ha pr 100 liter vann eller noe. Du tar bare det du synes ser fint ut.
I mine 98 litere har jeg brukt bare et par catappaløv, da jeg synes de er litt i største laget. Jeg bruker heller brunt eikeløv, da de er mindre og lettere. Smakssak muligens.

Ja jeg har faktisk plukket en del eik og løv blader, men er litt i tvil syns det var litt mye svart farge på dem, så ble litt usikker på om det er sopp på dem.

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap