- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Ancistrus som ikke "skjønner" squash, agurk osv. hva skal jeg gjøre?
Ancistrus som ikke "skjønner" squash, agurk osv. hva skal jeg gjøre?
Nå har jeg prøvd meg frem med brokkoli, agurk og idag squash, men mine ancistruser skjønner ikke bæret virker det som...
Dette akvariet har stått oppe ca 1,5 måned etter at jeg har kjørt det inn på anbefalt måte, Ancistrusene er vel ca 4cm lange.
Jeg har hatt akvarier før, men måtte legge ned hobbyen da jeg skulle flytte til et sted som jeg ikke kunne ha akvarier, nå har jeg begynt igjen med hobbyen.
Alle ancistrusene jeg har hatt før har vært helt VILLE etter alt jeg satt ned til dem, så jeg skjønner ikke helt hvorfor disse ikke skjønner hva det er.
Lurer rett og slett på om det er nok mat i massevis i akvariet ellers for dem, så det jeg setter ned ikke er like godt??
-men samtidig så burde disse grønnsakene være bedre enn alle andre ting de bare finner i akvariet?
Litt forvirret nå, jeg, for de andre fiskene napper litt i grønnsakene og oppfører seg som de fiskene jeg hadde før gjorde, men IKKE mallene mine...
Hva skjer? Vil de spise etterhvert, eller finnes det maller som ikke liker grønnsaker?
-rart at jeg har fått to stk som ikke liker grønnsaker iallefall.
De er kjøpt i dyrebutikk, det var de jeg hadde før også, så kan ikke se at det har noe med saken å gjøre heller?
Hjelp! Jeg vil jo at mallene mine skal kose seg med godisen som jeg gir dem.
Dette akvariet har stått oppe ca 1,5 måned etter at jeg har kjørt det inn på anbefalt måte, Ancistrusene er vel ca 4cm lange.
Jeg har hatt akvarier før, men måtte legge ned hobbyen da jeg skulle flytte til et sted som jeg ikke kunne ha akvarier, nå har jeg begynt igjen med hobbyen.
Alle ancistrusene jeg har hatt før har vært helt VILLE etter alt jeg satt ned til dem, så jeg skjønner ikke helt hvorfor disse ikke skjønner hva det er.
Lurer rett og slett på om det er nok mat i massevis i akvariet ellers for dem, så det jeg setter ned ikke er like godt??
-men samtidig så burde disse grønnsakene være bedre enn alle andre ting de bare finner i akvariet?
Litt forvirret nå, jeg, for de andre fiskene napper litt i grønnsakene og oppfører seg som de fiskene jeg hadde før gjorde, men IKKE mallene mine...
Hva skjer? Vil de spise etterhvert, eller finnes det maller som ikke liker grønnsaker?
-rart at jeg har fått to stk som ikke liker grønnsaker iallefall.
De er kjøpt i dyrebutikk, det var de jeg hadde før også, så kan ikke se at det har noe med saken å gjøre heller?
Hjelp! Jeg vil jo at mallene mine skal kose seg med godisen som jeg gir dem.
Postet 26.11.12 kl 18:37
Postet 26.11.12 kl 18:48
Postet 26.11.12 kl 19:05
Postet 26.11.12 kl 20:23
Inaktiv bruker

Jeg har litt av samme problem men det er bare den ene ancistrusen som ikke vil ha noe mat (hoa). Men hun grafser i seg plantene, noen tips for å få den til å spise.
Postet 26.11.12 kl 20:30
Postet 30.11.12 kl 00:28
Postet 01.12.12 kl 00:07
Postet 01.12.12 kl 00:15
Postet 05.12.12 kl 16:45
RenateANå har jeg prøvd meg frem med brokkoli, agurk og idag squash, men mine ancistruser skjønner ikke bæret virker det som... ............ Hjelp! Jeg vil jo at mallene mine skal kose seg med godisen som jeg gir dem.
Prøv med forvellede salatblader? Salat bruker å være veldig populært blant grøntspisende maller, spesielt om den er forvellet på forhånd så den er mykere og lettere å spise for dem. Forvellet mat synker også, tror jeg.
Forvelling: gi grønnsaken et lett oppkok og la koke et par minutter eller noe slikt, og la det så kjøle seg ned før servering
Postet 05.12.12 kl 16:56
Endret: 05.12.12 kl 16:56