Identifikasjon

Det ser ut for meg å være en vanlig Gibbiceps, populært kalt "gibbi".
Jeg kan ta feil, da L-maller ikke er helt mitt område, men den ligner iallefall veldig på gibbi i mine øyne
Jeg komm på at i butikken så var det to forkjsellige som var ganske lik så en lapp med L124 og L035. og L124 er jo den på linken, det var ikke gibbiceps, jeg spurte og de var ikke pleco, ancistrus heller.
Gard Johansen
Jeg komm på at i butikken så var det to forkjsellige som var ganske lik så en lapp med L124 og L035. og L124 er jo den på linken, det var ikke gibbiceps, jeg spurte og de var ikke pleco, ancistrus heller.

Det er definitivt ikke L035 eller L124, det ser du sikkert selv på bildene i fiskebasen. Det er helt normalt at butikkene feil-identifiserer fisk og selger dem under feil navn. Selv fisk som ikke ligner hverandre engang, skjer dette med.
Det kan også være at de to L-mallene som ble nevnt med nummer, har vært solgt i det karet tidligere, men så er de enten flyttet og/eller er utsolgt men lappene ble ikke byttet når ny fisk er satt i. Dette bildet av en gibbiceps ligner da veldig på dine bilder?
Den ligner ikke noe, flekkene på min er litt rundere, og har ikke så høy ryggfinne.
Min har liksom små prikker på hodet og lengre ut på kroppen blir de mye større.
Munnpartiet "henger liskom" og er litt rundere sammelignet med en vanlig ancistrus.
Og den har 2 finner på hver side under, ikke tre. Lurer sånn å hvilken malle det er :P
Enig med Mona O, det er nok ikke L124 eller L035..
Jeg syns også det ligner en gibbi... Hvor stor er den?
Plussmedlem
Første som slår meg er L075....
den er vell en 10 cm, tviler på at det er en gibbi, ser ingen likheter med den.
ja milo det er L124 den har flere nummer, fordeom veldig fin fisk )
Jeg er enig med Milo i at det meget vel kan være en Ancistomus sabaji. Bildene minner meg også litt om Ancistomus sp. L147. Jeg har holdt begge disse artene, men jeg er likevel usikker.

Kan du legge ut bedre bilder?
er ganske sikker på at det er en sabaji....
Tilfeldig bekjentskap
© Gyrid Steen
Reklame for plussmedlemskap