For store maller!

Har 3 Gibbicepsmaller som har blitt for store til akvariet! De er ca.12cm store.
Jeg vil gjerne bytte dem mot noe mindre maller, men ikke snegler og reker.
Noen som har noe tips til hvilket art som passer best?
Det kommer an på hvor stort akvarie du har. Regner med du har noen liter ettersom du har 3 Gibbimaller på 12 cm. Men jeg vil kanskje anbefale f.eks L144 malle eller Ancistrus og evnt prøve å få yngel på de. Er veldig grei malle å ha.
Litt overaskende å høre men akvariet mitt er ca.65 l
Jeg liker L144 men er redd for at det blir for stor den å!
Inaktiv bruker
Liker heller og se på det som at karet er for lite. De kraver ganske stor plass.
Da vil jeg anbefale Ancistrus. Det skal gå fint å ha 1 par i 65l. Mulig L144 krever litt mer enn Ancistrus.
Inaktiv bruker
Eller otto, de tar enda mindre plass.
Vil kuhliål spise alger på glasset? Hvis de gjør det kan jeg kjøpe noen av dem!
Inaktiv bruker
Nei, kuhli spiser ikke alger, de er kjøttetere.
Kan du sende meg ett eller to bilder av Otto? Jeg får ikke søke det opp!
Åååååååååå!! de er søte! Sånne har jeg faktisk sett i butikken!
Nå gjenstår det bare å få solgt eller byttet de Gibbicepsmallene!

Hundretusen takk til dere for å hjelpe meg med dette problemet!
Et spørsmål til: hvor mange burde jeg ha? 5? 6? 7? Eller er 3 nok? Siden det står at de trives best i stim og grupper
Helt enig i Otto. Den glemte jeg helt bort. En stim på 5 stk tror jeg hadde vært bra.
Husk de er sarte fisk, i allefall i begynnelsen. Det er visst noe med at når de frakter dem, så gis de en gass i posen, som gjør at de ikke har det helt bra etterpå. Ingen ekspert, her kan sikkert noen andre mer enn meg. Men har bitt meg merke i dette, og hadde 6 stykk som desverre døde.
hva skal jeg gjøre da? For jeg hadde tenkt til å kjøpe det idag!
Inaktiv bruker
Bruk ekstra godt tid til vanntilvenning.
de er veldig sarte for dårlig vannkvalitet fant jeg på forumet. Så det er veldig viktig at vannet ditt er rent og fint og har riktige verdier. Og at du får de til å spise.
Har nå kjøpt 4 otto siden jeg ikke fikk lov til 5, men det er ut som de trives! For de svømmer rundt i akvariet og utforsker stedet og jeg ser at de liker å rense plantene!
Men jeg vet ikke hva vann kvaliteten er.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap