Kan jeg bytte ut mine pansermaller med otto?

Hei! Je har et 110 liters akvarium med sandbunn, røtter og planter. Jeg har en kakadueciklide, 8 C. Trilineatus, en ancistrus og en gullgurami. Jeg har lyst til å gi kakaduecikliden et par hunner, og jeg føler derfor at jeg bør fjerne pansermallene. Jeg har snakket med dyrebutikken, og jeg får bytte de inn hvis jeg vil, og pga. at jeg tidligere har hatt problemer med alger vil jeg gjerne bytte de i en gruppe Otocinclus affinis. Vil dette la seg gjøre? Temp 24, pH 6 og mykt vann.
Med tanke på vannverdiane dine bør jo dette gå greit ja.

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3833
Inaktiv bruker
Hvorfor bytte inn pansermallene av den grunn? Frykter du at de blir jaget, eller at de spiser egg? Spør fordi jeg har noen små pansermaller med et nyinnflyttet sommerfuglciklidepar i skrivende stund, og ble litt engstelig for uforutsette kompatibilitetsproblemer.
Otto og Kakaduer passer meget bra sammen, har 4 Ottoer med Kakadue paret mitt nå.
Kakaduene har yngel og er aggressive mot Ottoene men de er så kjappe at de kommer seg alltid unna.
Flinke og aktive algespisere.
Har også sett en Otto svømme rett inn i yngel stimen uten og røre yngelen, men vær forberedt på at en eller flere av ottoene vil dø innen en uke, dette er en fisk som er veldig følsom for flytting så husk å ta vare på kvitteringen fra dyrebutikken
Kakaduecikliden legger egg i huler etc på bunnen av akvariet og er svært territorielle under lek. De vil jage corydoras ubønnhørlig og corydoras er ikke spesielt lærevillige i forhold til territorie.

Sommerfuglciklider er vel ikke fullt så territorielle mener jeg å huske, uten at jeg er villig til å sette penger på det.
Inaktiv bruker
Ser at hannen jager dem en del allerede. Hunnen tøffer av sted og ignorerer det meste, ham inkludert. Blir små pansermaller lett stresset til døde? Bør jeg flytte ham og/eller henne? Han jagde dem lite før hun kom på plass.
Da høres det ut som der er riktig av meg å bytte ut pansermallene. I tillegg er de veldig sky og ikke så veldig aktive om dagen!
Tilfeldig bekjentskap
© L.K.Ø.
Reklame for plussmedlemskap