Mitt første kull med ancistrus yngel :d

Etter veldig mye venting, hadde først to hunner og kjøpte en diger hann på dyrebutikken, han var veldig lat og levde sine glade dager uten noe yngel eller egg i sikte, jeg fikk en ancistrus hann til av søsteren min, en yngre og litt sprekere kar, men det skjedde fortsatt ingenting..
Kjøpte kokosnøtt jeg kranglet med i et par timer med borring og sag og var ikke måte på, fikk to huler ut av den, hadde masse forskjellige huler fra før også.
Skjedde fortsatt ingenting.. Så døde den store ancistrushannen min plutselig og nå ca 3 mnd etter mens jeg rensa akvariet og løfta på en pyntegjenstand av alle ting var det masse yngel under Dette var kjempemorro Hannen passer på de små, de er ikke nyklekte for har ikke noe pose under..
Men har et spørsmål, jeg hentet jo disse digre SAE forrige uke, hva gjør jeg nå?? Yngelen er trygg så lenge de er under denne pynten, men når de begynner og svømme rundt?? Spiser siamesisk algeeter yngel?? Skal sies at jeg har MASSE planter og røtter i akvariet, så noen vil garantert overleve vil jeg tro..
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap