Trenger litt ancistrus hjelp :)

Hei!, har 1 hann ancistrus på 7-8 og en ancistrus hunn på 8-9 cm de la egg i går, jeg så i dag at faren hadde viftet ut noen egg som jeg nå har lagt i ett yngelkar.

For noen uker siden hadde jeg fått bestilt inn noen mye større ancistrus, jeg bestilte inn 2 større hanner på 10-11cm og en hunn på 11 cm. og fikk de oppi karet i dag. Karet er på 70+ Liter.

hvordan bør jeg gjøre det med eggene? bør jeg ta alle eggene i yngelkaret med faren eller uten? hulen til faren vil ikke passe i yngelkaret.

de nye ancistrussene er ganske mye større enn paret som har lagt ett, og lurer jo litt på om dere kan svare på litt hva jeg må gjøre?

er redd for at de nye ancistrussene skal kaste faren ut av hulen sin eller noe. har totalt 3 huler i karet

Takk for svar! kom gjerne med flere tips!
syns du tilbyr dem for liten plass.holder med ett lekspar i ett 70liters,syns nå jeg.
Er yngelakvariet for lite til og få plass til hula syns jeg ikke du skal bruke det i det hele tatt.
jeg gjorde bommerten og flyttet malleyngel til en 30liter fo og fore dem opp.
endte med at alle ble syke og døde.antagelighvis pga dårlig vannkvalitet.
enda jeg byttet vann annenhver dag som jeg tok ifra moderkaret.
Hadde jeg vært deg hadde jeg latt dem være i akvariet og evn vokse opp der.
hvis du da ikke har fisk som spiser yngelen når dem kommer ut av hula.
De skal bare være der foreløpig til jeg har fått i gang det nye. skal kun være leksparet oppi der fremover, men de får klare seg med besøk litt til :P.. jeg så at ene store hannen prøvde å komme inni hulen til farseggene, så jeg tok ingen sjangser, så jeg tok eggene oppi eget yngelkar.

var dette lurt eller dumt?
det er dumt

i malleverdenen er det hannen som passer på eggene og yngelen til dem har brukt opp plommesekken og klare til og bli sluppet ut av hula.Deretter finner dem mat selv i den store verden.
hvis du følger med han ser du at han passer på som en smed.hvis han da er en riktig pappa .
Vi mennesker klarer ikke den jobben.
hvis du går inn på kunnskap og L-maller tror jeg du finner en del info om oppdrett av L-maller.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap