Ancistrus spser yngel?

Hei! Har for tiden ancistrus i to akvarier. 3 små i en 60 l med kuhli-ål, corydas og kileplettrasbora, og 5 rugger i en 180 med scalare, golden nugget og serpatetra. Overraskende nok fikk de knapt nok kjønnsmodne plutselig en god del yngel, som tilsynelatende klarer seg selv ganske bra og nå er en god måned gamle. Og så gjentok det seg i 180l, men her så vi bare noen få yngel, som så forsvant.

Spørsmålet mitt er: Spiser ancistrus, utenom pappaen kanskje, yngel? Spiser golden nugget ancistrusyngel? Har liten tro på at verken tetra eller scalare kan gjøre nevneverdig vei i vellinga i det tett beplantede akvariene. Scalareparet er dessuten opptatt med egne egg, som jeg mistenker at det er ancistrusene som gomser i seg hver gang.
Har nå lest meg til at ancistrus neppe spiser frisk yngel. Noen som vet om Golden Nugget gjør det? Har tre stk mellomstore, noe mindre enn ancistrusene.

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=13543
Tipper at det er scalarene som spiser yngelen.
Ikke utenkelig, men de holder seg mest til én side av akvariet, der de legger egg og står i. Bunnen av det meste av akvariet er ikke særlig fremkommelig for dem, og NOEN yngel burde i hvert fall overleve. Mye huler og lave planter osv. Vannverdier og alt er på stell ellers. Derfor jeg lurer på om det er Golden Nuggets som er synderne...
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap