Ancistrus-hann forsvarer hulen sin for hva det er verdt

Har en hann og en ho i dette karet, og hannen er konstant i hulen. Han "angriper" dem som kommer til inngangen. Skjuler han egg? Eller er de bare slik når de har funnet seg til rette?
høres veldig ut som egg, når det er egg ligger hannen i huleinngangen og forsvarer den godt. eggene klekker etter noen dager (3-5) men du vil nok ikke se så mye til yngelen før om ca 3-5 dager når yngelen er frittsvømmende.
Isak Fossland
høres veldig ut som egg, når det er egg ligger hannen i huleinngangen og forsvarer den godt. eggene klekker etter noen dager (3-5) men du vil nok ikke se så mye til yngelen før om ca 3-5 dager når yngelen er frittsvømmende.


Nå er han faktisk ute på mat-jakt, men returnerer nok til hulen innen 3 min. Er det bare egg som gjør at han forsvarer hulen?
Isak Fossland
høres veldig ut som egg, når det er egg ligger hannen i huleinngangen og forsvarer den godt. eggene klekker etter noen dager (3-5) men du vil nok ikke se så mye til yngelen før om ca 3-5 dager når yngelen er frittsvømmende.


Så får uansett ikke sett noe før om 3 dager da? Da er vi på dag 10. Da jeg skiftet vann idag vurderte jeg å løfte opp hulen for å se (er skremmende nyskjerrig), men går ut ifra at det hadde ødelagt veldig mye...
jeg har en kraftig lommelykt for å se inn i hulen med, så klart blir jo fisken litt stressa men man blir jo så nysjerri.....
Isak Fossland
jeg har en kraftig lommelykt for å se inn i hulen med, så klart blir jo fisken litt stressa men man blir jo så nysjerri.....


Hehe.. Ja tro du meg, jeg har prøvd med lommelykt. Men han har gravd en diger grop foran hulen, så det er umulig å se skikkelig inn.....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap