Ancistrus-yngel

Ho-Ancistrusen har nå lagt egg, og hannen passer godt på. Eggene er bare et par dager gamle. Men bør yngelen fjernes når det er gått 2 uker, i fare for å bli spist av de andre fiskene?
I karet er det 2 ciklider, 6 botia, 1 kampfisk og 3 kuhlii-åler.

Kan hannen virkelig passe så godt på at han kan sulte i hjel?
UnderCover
Ho-Ancistrusen har nå lagt egg, og hannen passer godt på. Eggene er bare et par dager gamle. Men bør yngelen fjernes når det er gått 2 uker, i fare for å bli spist av de andre fiskene? I karet er det 2 ciklider, 6 botia, 1 kampfisk og 3 kuhlii-åler. Kan hannen virkelig passe så godt på at han kan sulte i hjel?


Dytter opp fordi jeg virkelig trnger svar. Har søkt og søkt gjennom akvaforum (bla), men ingenting kommer på det jeg lurer på. Det er botiaene som er mest krigersi karet, og jeg vil jo at babyene skal vokse seg fra egg til voken. .....

Nå er det forresten egg i et av de andre karene og. Ciklide-par der og, med sverddrager...

Børjeg flytte begge hulene til avls-kar?? Og hvor lenge?
Jeg stilte et lignende spm for ikke så lenge siden. Da fikk jeg tips om å ta ynglene over i et yngelkar før de er så store at de forlater hulen. Jeg kjøpte et sånt kar som flyter oppi det store, men har du et eget akvarie du kan bruke til yngelkar er det best.
RagnhildP
Jeg stilte et lignende spm for ikke så lenge siden. Da fikk jeg tips om å ta ynglene over i et yngelkar før de er så store at de forlater hulen. Jeg kjøpte et sånt kar som flyter oppi det store, men har du et eget akvarie du kan bruke til yngelkar er det best.


Takker for svar. Av ren desperasjon så flyttet jeg ene hulen med hannen i til et yngelkar. Tok med vann fra karet de var i. Nå er det samme problemet med hulen der de nyeste eggene ble lagt...

-Klarer yngelet seg selv om jeg bare flytter hulen?
-Hvor skal den flyttes, for forstår at de er veldig følsomme på vannet?
-Gjør det hannen noe om man tar fra ham eggene før yngelet er svømmedyktig?
-Når kan man flytte hannen?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap