Mating av ancistrus.sp

Hei.

Noen spørsmål om mating av Ancistrus.
Jeg har et akvarie som er et par måneder gammelt, men har egentlig ikke noe serlig med alger, hva er riktig måte å mate en ancistrus?

Det jeg har gjort til nå er å legge en spirulina tablet bak en rot når lyset går av for kvelden. Og den er borte på morgenen. Jeg har litt for dårlig "nattlys" til å se noe serlig, så det er litt vanskelig og følge med.

Det jeg har lest på nett er at man kan sterilisere en gaffel eller liknende og feste en potetbit eller litt gullerot og legge det på bunnen en gang i uka, i tillegg til spirulina tabeletter på kvelden.

Jeg leste også om et litt kult triks for å mate med alger. Legge en flat sten i en balje med vann fra akvariet i vinduskarmen en ukes tid og legge den i akvarie som en algebankett. Vil dette gjøre at det kan ta av med alger i akvariet, eller "sprer" ikke alger seg på den måten.

Har også lest på div sider at når det er "sunne alger" til stede så er det et tegn på riktig vannkvalitet, og at det kan være feil verdier hvis det ikke er alger?

Har de siste dagene sett at det har kommet litt ullent og brunt på grusen i akvariet og lurer på om det er brune alger som på denne siden og om jeg må gjøre noe med det?

Jeg er nybegynner så jeg setter pris på alle tips og triks.

Legger ved et lite "uklart" bilde. Har forstått det som at dett er den vanligste typen som bare kalles Ancistrus.sp?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap