Trenger hjelp av malleguruer!

Hei, er det noen som har erfaringer med å ha l200 sammen med l046?
Karet er et 450l med discus, har tre L200 fra før og har lyst til å kjøpte noen l046.
Kan dessverre ikke svare ang. L046, men husk at L200 er to forskjellige arter, Baryancistrus demantoides og Hemiancistrus subviridis, så det kan være greit å finne ut hvilken av dem det er du har. De har visstnok litt forskjellige krav.
Kampfisk
Kan dessverre ikke svare ang. L046, men husk at L200 er to forskjellige arter, [i]Baryancistrus demantoides[/i] og [i]Hemiancistrus subviridis[/i], så det kan være greit å finne ut hvilken av dem det er du har. De har visstnok litt forskjellige krav.

Vet hvilken jeg har, hemiancistrus subviridis.
Ok, jeg har Baryancistrus demantoides selv, så da har jeg med andre ord ikke erfaring med noen av de fiskene du spør om. :S
Kampfisk
Ok, jeg har [i]Baryancistrus demantoides[/i] selv, så da har jeg med andre ord ikke erfaring med noen av de fiskene du spør om. :S

Ok, takk for at du prøvde da Hva forer du foresseten mallen(e) dine med da? Tenker på L200, vet at de spiser foskjellig disse to artene.
Ingen som har erfaring med l046 og l200 i samme akvarium??
Mini Fisk
Hva forer du foresseten mallen(e) dine med da? Tenker på L200, vet at de spiser foskjellig disse to artene.

Mine Baryancistrus demantoides får stort sett JBL spirulina-tabletter. Av og til får de squash, og fire av fem elsker det. Den siste rører det ikke. De fleste begynner på midten av squash-skiven og lar skallet være igjen, men det er en som foretrekker skallet og alltid begynner ytterst. En del individuelle forskjeller, altså.
Kampfisk
[QUOTE=Mini Fisk]Hva forer du foresseten mallen(e) dine med da? Tenker på L200, vet at de spiser foskjellig disse to artene.

Mine Baryancistrus demantoides får stort sett JBL spirulina-tabletter. Av og til får de squash, og fire av fem elsker det. Den siste rører det ikke. De fleste begynner på midten av squash-skiven og lar skallet være igjen, men det er en som foretrekker skallet og alltid begynner ytterst. En del individuelle forskjeller, altså.

Ok, forer med algetabletter, noen ganger med discusfor, cory tabletter. Har prøvd agurk, squash, spinat. Men de vil ikke ha noe grøntfor.
Mini Fisk
Hva forer du foresseten mallen(e) dine med da? Tenker på L200

Bare for å ha sakt det med en gang, jeg skal ikke smykke meg med tittelen malleguru....

Min "styrke" ligger heller i ett snevert område som omhandler Norsk villfisk, røye og ørret i akvarium.

Men over til L-200 Hemiancistrus subviridis.

Mine går sammen med L- 052, og jeg forer med noe forskjellig. Favoritten ser ut til å være Novo Fect. De er også glad i alge-wafler fra FishPro samt div. corry tabeletter. Squash - får de minst 1 gang pr. uke.

L-200 er enkle å ha med å gjøre, og er et fasinerende skue!

- Tore -

Mountain
[QUOTE=Mini Fisk] Hva forer du foresseten mallen(e) dine med da? Tenker på L200

Bare for å ha sakt det med en gang, jeg skal ikke smykke meg med tittelen malleguru....

Min "styrke" ligger heller i ett snevert område som omhandler Norsk villfisk, røye og ørret i akvarium.

Men over til L-200 Hemiancistrus subviridis.

Mine går sammen med L- 052, og jeg forer med noe forskjellig. Favoritten ser ut til å være Novo Fect. De er også glad i alge-wafler fra FishPro samt div. corry tabeletter. Squash - får de minst 1 gang pr. uke.

L-200 er enkle å ha med å gjøre, og er et fasinerende skue!

- Tore -

Tusen takk, jo kan kalle deg malleguru vettdu
Blir så jeg avventer l046 en stund, og konsentrerer meg om l200
Jeg har både baryancistrus demantoides og hemiancistrus subviridis.
Begge spiser squash.

Ellers så spiser de mye annet. Mine er ikke kresne når det gjelder tabletter, bits og flakfor.
er ingen malleguru,men etter mitt syn kræsjer det veldig med 200 og 046 i samme kar.

200 liker seg vel best i 24-26 grader og skal ha ett variert kosthold,ikke for mye "tung" mat.

046 liker best opp mot 30 grader og skal ha mye proteinrikt mat.

200 blir rimelig store og mange er ganske busete av seg.046 er små og forsiktig fisk.
mine 200 som nå er solgt var veldig glad i reker og erter..du kan jo prøve det
polkadott
mine 200 som nå er solgt var veldig glad i reker og erter..du kan jo prøve det :-)

Takk for svar, skal ikke ha de i samme kar. Men lurte bare på av nysgjerrighet

Takk du også Loomis
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap