- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Hvordan få lek på ancistrus
Hvordan få lek på ancistrus
hei har 2 hanner og 3 hunner har bytta vann men har ikke tatt inn skiferhulene enda skal få hunnene til og bli digre før eg gjør det =) går det bra for hunne? eller må di inn har det noe med lek og gjøre? har 3 skiferhuler men vill bare ha inn 1 for vill di skal sloss det har eg hørt trigger hunn sin leksadferd=) stemmer det?
Postet 02.11.13 kl 20:54
Postet 02.11.13 kl 22:17
Postet 03.11.13 kl 01:22
Noen tegn?
hvordan ser jeg at det nærmer seg lek? hvordan oppfører de seg?
vill jo ha STORE kull på hunn
vill jo ha STORE kull på hunn
Postet 03.11.13 kl 01:32
Hunn
åsen trigger hunn eller åsen leker di flørter ser di jager hverandre? sluter hunn og vokse når ho legger egg?
Postet 03.11.13 kl 01:37
Postet 03.11.13 kl 02:01
Flørter?
åsen flørter ser di?
ser mine nå hannene vil likke inn i hula. hanne bare spiser det samme gjør hunne
+di går inn men klarer ikke og passe på hula så da går di ut i igjen=(
bytta vann i går og temp står på 28 og har full guff på filteret=) tror du di spiser seg opp til gytetiden?=) gyter di helst på vinteren
di får gått med mat di hvar ikke så store og fine i butikken=)
er hannene mine uerfaren siden di ikke passer hula?
ser mine nå hannene vil likke inn i hula. hanne bare spiser det samme gjør hunne
bytta vann i går og temp står på 28 og har full guff på filteret=) tror du di spiser seg opp til gytetiden?=) gyter di helst på vinteren
Postet 03.11.13 kl 10:13
Postet 03.11.13 kl 11:08
Flørte
åsen flørter ser di?
Postet 03.11.13 kl 21:35
Hver gang der er kommet egg her, fra alle 3 parene, så har jeg lagt merke til at hannen jager hunnen opp og ned og frem og tilbake i karet. Og av og til kan de skubbe litt på hverandre. Og så, hannen legger seg i huleåpningen på langs, og venter (?) på hunnen. Så er begge inni hulen en stund, og vips, egg =)
Gyter om vinteren? De får egg hele tiden.... =) ... =(
Gyter om vinteren? De får egg hele tiden.... =) ... =(
Postet 03.11.13 kl 22:38
Endret: 03.11.13 kl 22:42
Hula
hvorfor passer ingen av hanne på hula særlig den største? han er skjef men han bryr segikke noe om hula=( er jo to hanner og 3 hunner er det for liter hunner eller hanner karet er på 110 liter tenk og kjøpe diskus i dag også.
Postet 04.11.13 kl 07:01
Postet 04.11.13 kl 08:27
Hei. Jeg ville ha prøvd med et litt større vannbytte (40%) og hatt i kaldt vann. (kommer litt ann på om du har annen fisk som er sarte da) Ancistrusen liker den litt kalde gufsen som kommer i forbindelse med vannbytte. I sommer skiftet jeg vann to ganger i uka pga varmen. Satte da hageslangen i karet og fylte opp med kaldt vann. Dette likte tydelig vis ancistrusen, for hadde plutselig 90 stk minier
Lykke til
Lykke til
Postet 04.11.13 kl 11:01
Postet 04.11.13 kl 11:50
Andre` Knutsenhvorfor passer ingen av hanne på hula særlig den største? han er skjef men han bryr segikke noe om hula=( er jo to hanner og 3 hunner er det for liter hunner eller hanner karet er på 110 liter tenk og kjøpe diskus i dag også.
Du trenger strengt tatt bare 1 hann og 1 hunn. Kanskje de er for mange for å føle seg som "hjemme"? Evt la 1 hann og 1 hunn være alene i karet en liten periode, så de da finner seg til rette i en av hulene. Og heller putte flere ancistrus oppi etter hvert?
Postet 04.11.13 kl 14:13