L-201

Har 4stk 6/7cm L-201/ contradens i et 325L me HMfilter.
Der er en masse "støv" fra røtterne i dette akvarie. Ligger på bunnen.
Er dette resterne fra hva mallerne spiser, eller er det bare fordi der er hmf? Har ikke dette problem i andre akvarier.
Mvh. Roland Dreinø
Om du har mulighet til å ta ett bilde så kanskje det er lettere for folk å si hva det kan være.
Om det er rester etter mat som har råtnet så har du nok overforet så prøv å slamsug bunnen, ta ett godt vannskifte og mat dem litt mindre så dem spiser alt.
L201 er en Hypancistrus og de er ikke trespisere, så de skal ikke grise nevneverdig. Har du nye røtter kan jo det være grunnen.

Jeg har flere kar med HMF-filter, og med store nok pumper bak blir det ikke liggende igjen "støv" på bunnen. Avføring fra mallene samler seg gjerne i en haug i et stille område.
Det er akkurat slik det er. Det ligger i et stille område. Og, det er ikke nye røtter. Har lest opp omkring de, at de ikke er trespisere. Syntes bare dett var rart. Tenkte de kanskje spiste tre, hvis de evt. fik for lite grønt? Har foreldrene i et annet akvarium, her er der ikke problemer. Ser ikke andre muligheter? Ja, ja de skal uansett snart vekk, så får jeg se.
Takk for råd.
Har fått en teori?
Dett var lange gange opp i røtterne. Kan dett vere de ikke har hatt nok plasser å skjule seg? At de derfor har "gravet" lange gange opp i røtterne?
Noen som har en mening om dette?
Hvis du har Eplesnegler, så er det svaret.

Må lige oppdatere.
Har stadig en masse (noe) støv fra røtterne på bunnen. Men nu er der ikke fisk i, bare litt reker.
Så, det er kanskje bare sådan det er? Røtterne avgir litt hele tiden. Men ser det ikke, der jeg har utvendig filter på?
Tilfeldig bekjentskap
© Kenneth Aasen
Reklame for plussmedlemskap