Vann over hodet -pleco

Hei, jeg har et 200 liters hjørneakvarium. For en uke siden fant jeg ut at den var klar for fisk og nærmest løp til dyrebutikken og kjøpte meg 5 siamesiske algespisere og en pleco. Nå har jo jeg plantet akvariet ganske tett, og ser nå at jeg må ta ut en god del. Han har brøytet seg rundt i akvariet og det ligger sand over alt. Han er ganske stor nå (omtrent 25 cm) og blir vel enda større. Hjørneakvariet har to like vegger som er 74 cm og en tredje som er 105 cm. Er det for lite?
Jeg har allerede noen problemer med den. Blant annet hva slags mat jeg skal gi den? Hittil har jeg gitt den kiwi og hodekål som jeg har surret til en sparebøsse av umalt keramikk, ettersom hodekål flyter.
Og jeg har ikke noen huler som er stor nok til den, men den har likevel klart å grave seg en slags hule under hulen jeg har laget. Jeg tenker å stikke bambuspinner i sanden og lage et tak, eller lime sammen bambuspinnene til en halvsirkel. Noen andre ideer er absolutt velkomne.
Plecoen blir nok desverre for stor for karret ditt ja. De kan vel nå en Str på rundt 50 cm. +/-. Angående foring så kan du gi den squash, frosne erter, spinat, brokkoli og Malle tabletter.

Det optimale for fisken er ett større karr med mer plass.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap